متن کامل دستورالعمل افزایش متری ۱۰۰ هزار تومانی قیمت مسکن مهر

متن کامل دستورالعمل افزایش متری 100 هزار تومانی قیمت مسکن مهر

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر راه و شهرسازی طی دستور العملی نحوه محاسبه مابه التفاوت هزینه های ساخت پروژه‌های مسکن مهر را که بر اساس آن قیمت مسکن مهر تا سقف ۱۰۰ هزار تومان افزایش می یابد را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در راستای نحوه محاسبه مابه التفاوت هزینه های پروژه های مسکن مهر و نظر به ضرورت جبران آثار تغییر قیمت ها در پیمان های فاقد تعدیل موضوع بخشنامه شماره 53024/92 مورخ 23 شهریور 92 معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، بدین وسیله دستورالعمل شماره 3 نحوه محاسبه مابه التفاوت هزینه های ساخت پروژه های مسکن مهر به همراه الحاقیه تفاهم نامه که به تائید وزیر راه و شهرسازی نیز رسیده است ، ابلاغ شد.

بنابراین گزارش دستورالعمل ابلاغی صرفا تا سقف مبلغ 330 هزار تومان از قیمت تفاهم نامه های اولیه (بدون احتساب آسانسور) اعمال و در صورت اینکه مبلغ تفاهم نامه اولیه بیش از 330 هزار تومان باشد، مبلغ مازاد بر 330 هزار تومان از مبلغ 330 هزار تومان کسر و مابه التفاوت براساس مبلغ باقیمانده محاسبه و پرداخت خواهد شد.

این گزارش حاکی است  مابه التفاوت پیش بینی شده در این دستورالعمل به مبالغ مندرج در تفاهم نامه های منعقده تعلق گرفته و سقف حداکثر مبالغ پرداختی بوده و مبالغ پرداخت شده براساس دستورالعمل های ابلاغی شماره یک و دو قبلی از این مقدار کسر می‌شود.

همچنین زمان باقیمانده پروژه مطابق مفاد تفاهم نامه از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل و براساس درصد باقیمانده کار محاسبه و مبنای تحویل و اتمام کل تفاهم نامه قرار می گیرد. مدت 2 ماه بابت فعال نمودن پروژه به زمان مذکور اضافه می گردد. پس از این تاریخ هیچگونه وجهی از بابت این دستورالعمل پرداخت نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن کامل دستورالعمل نحوه محاسبه ما‌به‌التفاوت هزینه ساخت مسکن مهر در پیوست مستندات مرتبط این خبر نیز قابل دریافت است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن روز گذشته از ابلاغ بخشنامه افزایش قیمت مسکن مهر تا متری 100 هزار تومان برای تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام طی امروز خبر داده بود.
سیدمحمد پژمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر گفته بود: سال‌گذشته گروهی از پیمانکاران قراردادهایی را برای ساخت پروژه‌های مسکن مهر امضا کردند اما افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی معادلات آنان را به هم ریخت.
وی با بیان این‌که قیمت هر کیلوگرم میل‌گرد از 700 تومان به بیش از 2 هزار تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: به همین دلیل پیمانکاران نمی‌توانند کار را ادامه دهند. بر این اساس تیم کارشناسی وزارت راه و شهرسازی یک مدل را طراحی کرده‌اند تا همه پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر شامل افزایش قیمت شود.
پژمان با اشاره به سطح افزایش متفاوت قیمت‌ در مسکن مهر افزود: سقف این افزایش قیمت یک‌صد هزار تومان خواهد بود که شامل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر می‌شود و واحدهای ساخته و تحویل شده شامل این طرح نمی‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که افزایش قیمت تا 100 هزار تومانی به عواملی از جمله زمان قرارداد و کار باقی‌مانده بستگی دارد، گفته بود: بر این اساس ممکن است که پیمانکاری به‌دلیل عدم پای‌بندی به تعهدات خود مشمول این طرح نشود.
به‌گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، بخشنامه افزایش قیمت مسکن مهر به استان‌های کشور نیز ابلاغ شده است.
پیش از این قیمت مسکن مهر یک بار متری 40 هزار تومان و یک بار دیگر 15 هزار تومان افزایش یافته بود.

انتهای پیام/ 

پیوست
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه