سوریان نشان داد هنوز هم برترین فرنگی‌کار سبک‌وزن جهان است

سوریان نشان داد هنوز هم برترین فرنگی‌کار سبک‌وزن جهان است

خبرگزاری تسنیم: سایت فدراسیون جهانی کشتی با اشاره به عملکرد موفق کشتی‌گیران ایرانی در رقابت‌های جایزه بزرگ مجارستان، از حمید سوریان به عنوان برترین فرنگی‌کار جهان یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) در گزارشی به تمجید از کشتی‌گیران ایرانی در رقابت‌های کشتی فرنگی جایزه بزرگ طلایی مجارستان پرداخت و در ابتدای آن قهرمانی حمید سوریان، در دسته 59 کیلوگرم را برجسته کرده است.

در این گزارش آمده است: حمید سوریان، قهرمان رقابت‌های المپیک لندن با حضور در رقابت‌های جایزه بزرگ طلایی مجارستان به عرصه رقابت‌های بین‌المللی برگشت و نشان داد که همچنان نفر نخست کشتی فرنگی دنیا در دسته سبک وزن است. سوریان که 5 عنوان قهرمانی در رقابت‌های جهانی در کارنامه دارد، با کسب 4 پیروزی و اثبات برتری فنی‌اش نسبت به رقبای خود، عنوان قهرمانی را کسب کرد که این نخستین قهرمانی بین‌المللی او از زمان قهرمانی‌اش در المپیک لندن در ماه آگوست سال 2012 بود. یکی از 4 پیروزی سوریان، برد 8 بر صفر او در مرحله نیمه نهایی برابر شینوبو اوتا، قهرمان ژاپنی رقابت‌های جوانان جهان در سال 2012 بود.

سایت فیلا در ادامه این گزارش به بررسی عملکرد کشتی‌گیران ایرانی سایر اوزان پرداخته و نوشته است: ایران که برای اولین بار در اسزومباتلی مجارستان حضور پیدا می‌کرد، عنوان قهرمانی تیمی رقابت‌ها را با 75 امتیاز که بیشتر آن به لطف کسب 3 مدال طلا، 3 مدال نقره و 2 مدال برنز بود، در حالی از آن خود کرد که 123 کشتی‌گیر از 23 کشور دنیا در این تورنمنت 2 روزه حضور داشتند.

در دسته 80 کیلوگرم، در یک نبرد تمام  ایرانی برای کسب مدال طلا، حبیب‌الله اخلاقی، قهرمان آسیا در سال 2012، خیلی سریع برتری خود را بر هموطنش، یوسف قادریان، قهرمان جوانان آسیا به تحمیل کرد هرچند مصدومیت قادریان او را از ادامه رقابت محروم کرد.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
triboon
پاکسان