افزایش پروازهای عتبات عالیات در کرمان از سال آینده


افزایش پروازهای عتبات عالیات در کرمان از سال آینده

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرودگاه‌های کرمان گفت: با پیگیری های انجام شده از سال آینده پروازهای عتبات عالیات از استان کرمان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمد نخعی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی شورای حمل و نقل استان، با اشاره به اینکه در حال حاضر در هفته چهار پرواز به عتبات عالیات انجام می‌شود، اظهار کرد: این پروازها از سال آینده بروز رسانی می‎شوند.

وی با بیان اینکه در شش ماه دوم امسال تاکنون 136 پرواز به عتبات عالیات انجام شده  است، گفت: در قالب این پروازها 31 هزار و 700 زائر جابه‌جا شده‌اند و این آمار نسبت به سال گذشته 86 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های کرمان با اشاره به اینکه در شش ماهه دوم امسال نیز تعداد یک هزار و 744 پرواز با 44 فروند هواپیما، 284 هزار و 685 نفر مسافر به همراه یک میلیون و 832 هزار کیلوگرم کالا انجام شده، گفت:  از این تعداد 70 پرواز به سرزمین های وحی و 56 پرواز به دبی بوده است.

نخعی با بیان اینکه در حال حاضر  روند پیشرفت کار در فرودگاه جیرفت خوب است و دو دستگاه موتور برق با اعتبار 10 میلیارد ریال در حال ارسال به این فرودگاه است، تصریح کرد: در فرودگاه جیرفت نیز سیستم سرمایشی، بهسازی ترمینال، تامین منابع آب، جاده دسترسی، فضای سبز انجام و لایه آخر آسفالت باند نیز شروع شده است.

وی از افزایش پروازهای فرودگاه بم از یک پرواز به سه پرواز در هفته را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های کرمان از راه‌اندازی مجدد پرواز کرمان - دبی پس از 10 سال وقفه خبرداد و افزود: این پرواز در هفته دو بار انجام می‌شود.

نخعی  احداث میدان ورودی فرودگاه، راه اندازی دستگاه‌های کمک ناوبری، شناسایی و رفع 340 یافته تخصصی و دریافت گواهینامه ایزو 9001 و 9008 تبدیل مرز هوایی به بین المللی، کاهش نقاط ایستایی با تغییر و ایجاد گیت‌ها و سامانه‌ها از دیگر خدمات انجام شده امسال فرودگاه بین‌المللی کرمان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال پروازهای داخلی استان کرمان نسبت به سال گذشته 7 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon