مدارس اردبیل به دلیل تندباد شدید تعطیل شد


مدارس اردبیل به دلیل تندباد شدید تعطیل شد

خبرگزاری تسنیم: تندباد شدید با سرعت ۱۱۰ کیلومتر مناطق مختلف استان اردبیل را در روزهای پایانی سال در نوردید و سبب تعطیلی مدارس در این استان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به دنبال ورود یک سامانه متفاوت جوی به استان اردبیل از شب گذشته هوای سرد و ناپایدار همراه با وزش تندباد شدید مناطق مختلفی از استان به ویژه شهرهای اردبیل گرمی، نمین، مشگین شهر، نیر و سرعین را در برگرفته به طوری که در ساعت اولیه سرعت وزش باد بین 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت بود اما با شدت یافتن این تندبادها سرعت باد در حال حاضر به 110 کیلومتر در ساعت رسیده است، همچنین حاشیه مرکز استان را گرد و غبار پوشانده و دید رانندگان را در خارج از شهر به کمترین میزان رسانده است.

با ورود این سامانه متفاوت جوی در روزهای پایانی سال تعلل و تأخیرهایی نیز در رفت و آمد روزانه مردم و اختلال در زندگی عمومی به وجود آمده و در این ایام ‌به برخی از نارسایی ها در رفت و روب شهری و آماده سازی شهر برای استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی منجر شده است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل اوج این وزش باد ظهر و عصر امروز است و از امشب از شدت وزش باد کاسته شده و با فروکش کردن این تندباد که در زبان محلی به " گرمیج" معروف است از فردا هوای مه آلود همراه با بارش های متناوب در مناطق مختلف استان حاکم می شود به گونه ای که هموطنانمان روزهای پایانی سال 92 را با هوای ابری و نیمه ابری همراه با بارندگی و بارش نزولات جوی سپری می‌کنند.

در روز جمعه به عنوان نخستین روز سال جدید هوا ابری می‌شود و از بعد از ظهر آن روز با ورود یک سامانه بارشی جدید، باران بهاری مناطق مختلف استان اردبیل به ویژه مرکز و جنوب این استان را فرا می گیرد.

به دنبال حاکم شدن شرایط جوی موجود و وزش تندباد اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل صبح امروز مدارس پیش دبستانی و ابتدایی را در اردبیل تعطیل اعلام کرد تا دانش آموزان این دو مقطع به دلیل گرد و غبار بودن هوا خانه نشین شوند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon