تیم والیبال متین ورامین به دامغان منتقل شد

تیم والیبال متین ورامین به دامغان منتقل شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل تیم والیبال متین گفت: مدیران شرکت متین تصمیم گرفته‌اند سرمایه‌ خود را روی شهر دامغان متمرکز کنند و ما در لیگ آینده دیگر در ورامین نخواهیم بود.

به گزارش گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا فداکار در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت کارا سازه متین از حضور در ورزش هیچ‌گاه دنبال پول و مسائل مالی نبوده است. پیشنهاد حضور ما در ورزش در هیئت مدیره مطرح شد، مدیر عامل و مالک شرکت آن را پذیرفت و ما در لیگ برتر والیبال شرکت کردیم. دولت، بضاعت محدودی برای حمایت از ورزش در عرصه‌های بین المللی دارد. در این شرایط اگر بخش خصوصی  و کمک‌های دولتی نباشد، ستاره‌های ورزش ایران از کشور خارج می‌شوند. 

وی ادامه داد: توقع ما به عنوان بخش خصوصی این است که به ما توجه شود نه اینکه به چشم یک صندوق پول به ما نگاه بشود. مشکل ورزش ما به ویژه فدراسیون والیبال این است که به بخش خصوصی به عنوان یک صندوق اقتصادی نگاه می‌کنند. این فقط گلایه تیم متین ورامین نیست. ما در حالی که پول می‎دهیم و حق تصمیم‌گیری هم نداریم، قطعا دلخور و دلسرد می‌شویم. تشکیل اتحادیه بازیکنان،‌ مربیان و باشگاه‌ها می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف کند.

مدیرعامل تیم والیبال متین در مورد حضور این تیم در مسابقات جام باشگاه‌های جهان گفت: ملی‌پوشان زیادی از کشورهای مختلف در این مسابقات حضور داشتند و سطح بازی‌ها خیلی بالا بود اما شرایط برای متین به عنوان نماینده ایران به شکل دیگری بود. ما نماینده ایران بودیم ولی فدراسیون در مهم‌ترین زمان ممکن،‌ بخش خصوصی را تنها گذاشت و بازیکنان ملی‌پوش ما را به خاطر اردوهای تیم برای برای شرکت در لیگ جهانی 2014 گرفت در حالی که لیگ جهانی به مراتب ضعیف‌تر از جام باشگاه‌های آسیاست. 

فداکار در ادامه تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم قهرمانی را مثل قطری‌ها بخریم. هدف ما پیدا کردن استعدادهای کشف نشده و محروم است تا جایگاه والیبال ایران را ارتقا دهیم به همین خاطر در لیگ 1393 حتی یک بازیکن ملی‌پوش هم جذب نمی‌کنیم. ما فصل آینده جهت جلوگیری از چانه‌زنی با فدراسیون، بهترین مربیان داخلی یا خارجی را به همراه بازیکنانی که مورد غفلت فدراسیون هستند، جذب می‌کنیم به این ترتیب ما در لیگ به عنوان عضو معترض خانواده والیبال حضور خواهیم داشت. 

مدیرعامل تیم والیبال متین خبر مهم دیگری هم داد. وی گفت: مدیران شرکت متین تصمیم گرفته‌اند سرمایه‌ خود را روی شهر دامغان متمرکز کنند و ما در لیگ آینده دیگر در ورامین نخواهیم بود. ورامین دیگر امکانات سخت افزاری مورد نیاز ما را ندارد. علاوه بر این در تلاش هستیم تا جایگاه تیم را به یک باشگاه ارتقا دهیم. 

فداکار در ادامه اظهار داشت: ما مسئول پاسخگویی به جوانان ورامینی علاقمند به والیبال نیستیم. ما تعهد قانونی در این مورد نداشتیم و خیلی بیشتر از تعهد اخلاقی خود در این شهر، کار انجام داده‌ایم. باید کمی منطقی با این قضیه برخورد کرد. مدیر عامل شرکت در 2 سال گذشته حدود 13 میلیارد تومان در این شهر سرمایه‌گذاری کرده بدون اینکه از او تقدیر عملی شود. در هر حال دیگر توجیه اقتصادی حضور در ورامین و شرکت در عرصه‌های اجتماعی و ورزشی وجود ندارد. 

مدیرعامل تیم والیبال متین در پایان گفت: نقطه مطلوب ما، قهرمانی نیست بلکه شناسایی استعدادهای ناشناخته و محروم است اما در مسابقات باشگاه‌های جهان در سال 2015 از بازیکنان خوب خارجی استفاده خواهیم کرد. 

انتهای پیام/ 

یورو ۲۰۲۴
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon