آمبولانس‌های زائران ایران در نجف و کربلا «نو» می‌شود

آمبولانس‌های زائران ایران در نجف و کربلا «نو» می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از جایگزینی آمبولانس‌های جدید برای زائران ایرانی در نجف و کربلا، از اعزام ۶۰ کادر پزشکی به کربلای معلی در نیمه شعبان خبر داد و گفت: ۷ تن دارو از یک ماه قبل به عتبات ارسال شده است.

به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، علی حیدری با تشریح جزئیات آمادگی پزشکی در نیمه شعبان برای عتبات عالیات اظهار داشت: یک گروه پزشکی به منظور خدمت‌رسانی به زائران کربلا در نیمه شعبان، 3 روز زودتر از این تاریخ برای یک هفته به کربلا اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پزشکان همکار مرکز پزشکی حج و زیارت بر اساس درخواست جمعیت هلال‌احمر این کشور در ایام پرتردد و شلوغ کربلا مانند عاشورا و تاسوعای حسینی،‌ اربعین و نیمه شعبان برای خدمات‌رسانی اعزام می‌شوند، اظهار کرد: بر این اساس همزمان با نیمه شعبان،‌ 60 پزشک و متخصص شامل،‌ متخصصان قلب،‌ داخلی، بیماری‌های عفونی،‌ اورژانس و پزشکان عمومی و همچنین امدادگران زن و مرد، به زائران خدمت می‌دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، حیدری درباره تامین دارو برای این ایام، افزود: 7 تن دارو از یک ماه قبل به عتبات ارسال شده است و هم اکنون با ذخیره داروهای ارسالی، هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

خرید 2 دستگاه آمبولانس دارای امکانات بیمارستانی

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به خرید 2 دستگاه آمبولانس اشاره و اعلام کرد: هم‌اکنون این آمبولانس‌های تیپ ‌C که امکانات بیمارستانی بسیاری دارد از کشور امارات و محل بیمارستان ایرانی تهیه شده است و مراحل ترخیص گمرکی آن در بندر بصره در حال انجام است. این آمبولانس‌ها پس از انتقال به کشور عراق، جایگزین آمبولانس‌های قدیمی در نجف اشرف و کربلا خواهد شد.

حیدری همچنین، به تفاهم‌نامه این مرکز با اورژانس کشور اشاره و خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر با اورژانس تفام‌نامه‌ای امضا شده است تا پس از ترخیص آمبولانس‌ها و استقرار آنها ،‌ هر ماه 4 نفر از نیروهای متخصص اورژانس در آمبولانس‌ها مستقر باشند تا کیفیت خدمت‌رسانی به زائران بیشتر شود.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon