علی‌پور: نسبت به فدراسیون‌های دیگر فقیر و ضعیف هستیم

علی‌پور: نسبت به فدراسیون‌های دیگر فقیر و ضعیف هستیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: در خیلی از بخش‌ها کمبود داریم و به لحاظ امکانات نسبت به فدراسیون‌های دیگر فقیر و ضعیف هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون انجمن‌های ورزشی، امروز (شنبه) نشستی با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، احمدی معاون فرهنگی، گرشاسبی مدیر کل دفتر وزارت، شعبانی بهار معاون ورزش همگانی، محمد علی‌پور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی و اعضای هیئت رئیسه به همراه روسای انجمن‌های مختلف در سالن آمفی تئاتر وزارت ورزش برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: فدراسیون ما با 16 انجمن و بیش از 36 رشته فعالیت می‌کند که در مدت 4 سال تمام رشته‌های تحت پوشش نه تنها پسرفت نداشته‌‌اند بلکه در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته‌اند. طی این مدت انجمن‌ها به استقلال و خودکفایی رسیده‌اند و همانند یک فدراسیون در زمینه‌های داخلی و بین المللی فعالیت بهینه دارند. فدراسیون نیز تنها نقش حمایتی و نظارتی بر آنها دارد و در امور داخلی و فنی آنها ورود نمی‌کند.

علیپور افزود: به عنوان مثال در راگبی و بیسبال که قبلا یک فدراسیون مستقل بودند و خیلی خروجی نداشتند، حالا در قالب یک انجمن دارای لیگ مستقل و تیم ملی هستند. تیم ملی راگبی ایران به عنوان قهرمانی غرب آسیا رسیده و هم اکنون در سید 2 قاره شرایط مناسبی دارد. در بیسبال و سافت بال، تیم‌های ملی به رقابت‌های برون مرزی اعزام می‌شوند و برای اولین بار تیم ایران در بیسبال عنوان سومی غرب آسیا را به دست آورد.

وی ادامه داد: رشته سپک تاکرا با حضور در 5 آوردگاه مهم جهانی و بین المللی حالا به لیگ جهانی راه پیدا کرده و احتمالا جزو رشته‌های اعزامی به اینچئون خواهد بود. همین طور در دوره پیشرفته مربیگری و داوری دراگون بوت با حضور رئیس فدراسیون جهانی در تهران فعالیت‌های مثبتی صورت گرفته است، ضمن اینکه تیم کریکت بانوان کشورمان در آسیا به مقام ششم دست پیدا کرده است.

او در خصوص گستره فعالیت فدراسیون انجمن‌های ورزشی تصریح کرد: ما 1498 کمیته، انجمن و هیئت را در سراسر کشور به عنوان زیر مجموعه داریم که سال گذشته 279 برنامه ورزشی اعم از مسابقات قهرمانی کشور، لیگ‌های سراسری، رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی، اردوهای ملی، برنامه‌های آموزشی و اعزام‌های بین المللی را طبق برنامه پیش بردیم.

علیپور تاکید کرد: 7 انجمن تحت پوشش فدراسیون مثل راگبی، سپک تاکرا، موی تای، کریکت، دراگون بوت، بیسبال و سافت بال در المپیک و بازی‌های آسیایی حضور دارند و این اهمیت رشته‌های مخلتلف فدراسیون در آوردگاه‌های مهم بین المللی را نشان می‌دهد. از طرفی برخی دیگر از رشته‌ها مثل ورزش‌های هوایی جزو «اسپورت اکورد» هستند و دارای سازمان جهانی و قاره‌ای و زیر مجموعه کمیته بین المللی المپیک به شمار می‌آیند. با توجه به اینکه انجمن‌ها مهم‌ترین اعضا و ارکان ما هستند ولی در مجمع فدراسیون حضور رسمی ندارند، تقاضا داریم که عضویت آنها در مجمع بلامانع شود.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با اشاره به بودجه بسیار محدود این فدراسیون بیان کرد: با توجه به سابقه 25 ساله‌ام در ورزش کشور باید تاکید کنم که اعتبارات همیشه در ورزش ناچیز بوده و هیچ وقت کفاف اجرای برنامه‌ها و اهداف عالیه را نداده است. به همین خاطر با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور از انجمن‌ها خواسته‌ایم که روی پای خود بایستند و در واقع یک تفکر اقتصادی و خودکفایی را به آنها تزریق کرده‌ایم. با این نگاه موی تای به رقابت‌های جهانی اعزام شد، راگبی در سید 2 آسیا شرکت کرد، مسابقات آسیایی آلیش را در گنبد کاووس میزبانی کردیم و به هر حال انجمن‌ها با اسپانسر و حامیان مالی از اعتبار و موجودیت ایران در مسابقات مختلف بین المللی دفاع کردند.

او اضافه کرد: در مجموع در خیلی از بخش‌ها کمبود داریم و به لحاظ امکانات نسبت به فدراسیون‌های دیگر فقیر و ضعیف هستیم و به خصوص در بخش توسعه مشکل جدی داریم و در تهیه لوازم و تجهیزات ورزشی که در ایران نایاب است به مشکل خورده‌ایم که نیاز مبرم به کمک و حمایت وزارت ورزش نیاز مبرم و حیاتی داریم. 

علیپور در پایان گفت: از وزیر ورزش یک خواهش جمعی و ضروری داریم که زمین شماره 4 مجموعه ورزشی آزادی را در اختیار ما قرار بدهند تا بتوانیم یک آکادمی با زیر مجموعه اداری و خوابگاه در آنجا راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم رشته‌های توپی که در فضای باز برگزار می‌شود را به سمت اعتلا و حرکت رو به جلو سوق دهیم.

انتهای پیام/ 

یورو ۲۰۲۴
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon