ارسال پرونده ۷۰ هزار متخلف در نوروز ۹۲ به تعزیرات

ارسال پرونده 70 هزار متخلف در نوروز 92 به تعزیرات

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تنظیم بازار وزارت صنعت از ارسال حدود ۷۰ هزار پرونده تخلف صنوف مختلف در ایام نوروز به تعزیرات خبر داد.

اکبر پورکاوه در گفت و گو با خبرگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در مورد میزان تخلفات انجام شده در طرح پایش مشترک بازار در ایام نوروز اظهار داشت: بر اساس طرح پایش مشترک که سازمان حمایت، بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی برگزار کردند از 15 اسفند تا 17 فروردین ماه حدود 890 هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی سراسر کشور انجام شده است که تعداد 69 هزار و 500 پرونده تشکیل شده است و برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی افزود: ارزش تخلفات در این پرونده‌ها 770 میلیارد ریال است که برخی منجر به رای می‌شود. در بخش دیگری از بازرسی‌ها که توسط شورای اصناف کشور انجام شده از ابتدای فروردین ماه در 31 استان کشور حدود 355 هزار واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته که 27 هزار پرونده شناسایی و برای رسیدگی به تعزیرات ارسال شده است که این اقدامات نیز مربوط به طرح پایش مشترک است.

وی ادامه داد: حدود 400 پایگاه جمع آوری شکایت‌های مردمی در سراسر کشور (31 استان)به ویژه در محل‌های پر تردد مثل بازار‌ها که مایحتاج مردم عرضه‌ می‌شود فعال بوده که بیش از 45 هزار مورد شکایت مردمی دریافت شده و در راستای این طرح 4 هزار و 700 مورد نیز گشت مشترک با تعزیرات حکومتی و سایر نهاد‌ها مثل گردشگری وزارت، مراکز رستوران‌ها وسایر نهاد‌ها که در کل 15 دستگاه مشترک است انجام داده‌اند.

سخنگوی کارگروه تنظیم بازار تصریح کرد: در مورد کالا‌های اساسی نیز ذخایر کالا‌های اساسی و حساس به اندازه کافی موجود است و موجودی در سراسر کشور و مراکز استانها در کوتاه‌ترین فاصله دسترسی مصرف کنندگان ذخیره سازی شده است. همچنین، ستادها و کارگروه های تخصصی فعال بوده و هماهنگی و جلسات مشترک با حدود 15 دستگاه در راستای تنظیم بازار و طرح پایش فعال است.

پورکاوه خاطر نشان کرد: برنامه توزیع کالا‌های اساسی تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد ادامه پیدا می‌کند. برنامه‌های سال 92 نیز همانند برنامه ریزی اولیه 6 ماهه دوم سال 91 تدوین و آماده اجرایی شدن است که اعلام خواهیم کرد.همچنین، برای سال 92 سعی شده چند محوربه صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: نخسستین محور شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های سنوات قبل است و سعی شده نقاط قوت آن تقویت و نقاط ضعف آن مرتفع شود. در دومین محور نیز قرار است در سال 92 با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تجربه سه سال اخیر با دو نگاه حمایت از تولید و در نظر گرفتن منافع مصرف کننده، برنامه‌ها را برای ذخیره سازی، توزیع و نظارت اجرایی کنیم و اتکای اصلی برنامه‌ها به تولید ملی است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توزیع و تنظیم بازار در مورد شعار سال جاری بیان کرد: در راستای شعار امسال که حماسه اقتصادی است حتماٌ تنظیم بازار داخلی، تأمین نیاز مصرف کنندگان با اولویت تقویت تولید داخلی و استفاده از ظرفیتهای خالی تولید داخل توجه ویژه می شود و نگاه اصلی تأمین مواد اولیه و نهاده‌های تولید برای تأمین کالا‌های اساسی برای مصرف کنندگان است که اگر منافع و ارزش افزوده‌ای وجود دارد متوجه تولید کننده داخلی باشد.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین