شورای امنیت ظرف دو روز آینده درباره عراق تشکیل جلسه می‌دهد

شورای امنیت ظرف دو روز آینده درباره عراق تشکیل جلسه می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل از تصمیم این شورا برای برگزاری جلسه ای ویژه تحولات عراق در دو روز آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله؛ ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: شورای امنیت ظرف دو روز آینده به منظور بررسی تحولات امنیتی جاری عراق تشکیل جلسه ای ویژه خواهد کرد.

وی در این زمینه گفت: تروریسمی که در عراق شاهدش هستیم، نقش برخی از کشورها در خصوص تروریسم را مشخص می کند،  از این رو در این جلسه به این موضوع هم اشاره خواهد شد.

چورکین در ادامه گفت: بررسی که قرار است در شورای امنیت سازمان ملل صورت گیرد بیشتر برای بررسی اوضاع تروریسم در منطقه خاورمیانه و تهدیدهای تروریستی در این منطقه بعد از تحولات جاری در عراق است.

وی افزود: قرار است به زودی جلسه ای پشت درهای بسته با هدف بررسی تهدیدهای تروریستی برگزار شود.

ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل افزود: یکی از بزرگ ترین مشکلات ما در بررسی تروریسم در منطقه خاورمیانه این بوده که ما همواره تروریسم را براساس کشوری که در آن این واقعه روی می داده بررسی می کردیم مثلا تروریسم در سوریه و عراق و یمن و دیگر مکان ها اما از این واقعه بدتر این است که در این باره بعضی از کشورها متاسفانه نقش دارند و دیدگاه های خاصی را بیان می کنند، مثلا ترویسم را خود  این کشورها در عراق قبول داشتند اما همین تروریسم را در سوریه قبول ندارند و اصلا معتقد به وجود تروریسم در سوریه نبودند.

وی افزود: اکنون به این یقین رسیده ایم که تروریسمی که داعش در عراق و سوریه انجام می دهد ادامه یک خط و مسیر است و داعش اکنون برای بغداد و دمشق خطری جدی است.

 وی در پایان تاکید کرد: باید به موضوع تروریسم این بار از این طریق بپردازیم و باید برای حل مشکل از این دیدگاه به قضیه بنگریم و ببینیم آیا شورای امنیت سازمان ملل و جامعه بین المللی برای درمان این پدیده راه حلی می شناسد یا خیر چرا که تروریست ها یک منطق را دنبال می کنند و آن منطق به رسمیت نشناختن مرزهاست از این رو می بینند هیچ مجازاتی آنها را تعقیب نمی کند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان