کره شمالی با آتش بازی می‌کند

کره شمالی با آتش بازی می‌کند

خبرگزاری تسنیم: گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه با درخواست از کره شمالی برای پایان دادن به "جنگ لفاظی غیر مسئولانه" خود، اعلام کرد این کشور با آتش بازی می کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، در آستانه آزمایش موشکی احتمالی کره شمالی دو کشور کره جنوبی و آمریکا نیروهای آماده باش خود را افزایش دادند.
گوئیدو وستروله گقت: تنش و درگیری در شبه جزیره کره تنها مساله ای که روی دو کشور خاص تاثیر بگذارد نیست بلکه این مسئله ای است که می تواند امنیتی جهان را به مخاطره بیاندازد.
وی در ادامه با اعلام اینکه کره شمالی با آتش بازی می کند.گفت: جامعه جهانی باید پیونگ یانگ را وادار کند که به این لفاظی های غیرمسئولانه خود پایان دهند و از مسیری که به جنگ منتهی می شود، درو شود و به رویکردی صلح آمیز روی بیاورند.
منابع آگاه در ژاپن اعلام کردند؛ کره شمالی موشک‌های بالستیک را مجهز به سوخت و آماده شلیک کرد و نظامیان ژاپنی در واکنش به تهدیدات پیونگ یانگ به حالت آماده باش درآمده‌اند.
یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی از اتمام آماده سازی آزمایش موشکی کره شمالی و احتمال پرتاب موشک‌های 'اسکاد' و 'رودونگ' در هر لحظه توسط پیونگ یانگ خبر داد.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک مقام ارشد نظامی این کشور گزارش داد که آمریکا و کره جنوبی نیروهای نظامی خود را به حالت آماده باش برای مقابله با 'تهدید حیاتی' کره شمالی و پرتاب موشک میان برد پیونگ یانگ قرار دادند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت