فابیوس: عراق به دولت وحدت ملی نیاز دارد

فابیوس: عراق به دولت وحدت ملی نیاز دارد

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: عراق برای مقابله با شبه نظامیان به تشکیل دولت وحدت ملی با نوری مالکی یا بدون حضور وی نیاز دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه امروز جمعه ضمن اشاره به تحولات اخیر عراق تصریح کرد: عراق در شرایط کنونی برای مقابله با اقدامات شبه نظامیان داعش به دولت وحدت ملی با حضور نوری مالکی یا بدون حضور وی نیاز دارد.

بر اساس این گزارش فابیوس در ادامه ضمن اشاره به آنچه که اشتباه نوری مالکی در تشکیل دولت فراگیر عراق ارزیابی کرد، افزود: اکنون این مساله مهم است که دولت فراگیر وحدت ملی با حضور نیروهای میانه روی سنی در عراق تشکیل شود تا از قرار گرفتن این افراد در کنار گروه تروریستی داعش جلوگیری شود.

وزیر خارجه فرانسه گفت: با نوری مالکی یا بدون وی عراق به دولت وحدت ملی نیاز دارد. بدون ایجاد چنین تغییری عراق به تصرف نیروهای داعش و سایر گروه های تروریستی در خواهد آمد. این برای نخستین بار است که یک گروه تروریستی تهدید کرده است که کنترل کامل عراق را در اختیار خواهد گرفت.

وی افزود: من نمی خواهم با احساسات کسی بازی کنم ولی شما احتمالا تصاویر مربوط به نیروهای داعش را دیده اید که با سرهای بریده شده قربانیان خود فوتبال بازی می کنند. اگر چنین کسانی کنترل عراق را در دست بگیرند می توانید تصور کنید چه اتفاق خواهد افتاد.

گرچه اوباما رئیس جمهور آمریکا از اعزام 300 نظامی این کشور به عراق خبر داده ولی دولت نوری مالکی خواستار کمک های نظامی بیشتر برای دفع تجاوزات داعش است.
انتهای پیام/پ


 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت