قدرت ها باید نگرانی‌های امنیتی ایران را به رسمیت بشناسند

قدرت ها باید نگرانی‌های امنیتی ایران را به رسمیت بشناسند

خبرگزاری تسنیم: یک پایگاه خبری تحلیلی نوشت: سیاست غرب و برخی کشورهای عربی مبنی بر تلاش برای به رسمیت نشناختن نقش ایران در منطقه دیگر کارآیی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه تحلیلی لوبلاگ درباره نقش منطقه ای ایران با توجه به تحولات عراق نوشت این یک واقعیتی است که گروه های شیعه در عراق برای ایجاد توازن با جهان عرب اهل سنت خواستار ارتباطی معقول با ایران هستند. البته این به معنای این نیست که آنها تبعیت از ایران را می پذیرند بلکه آنها عرب، عراقی و ملی گرا باقی خواهند ماند.

بعلاوه سیاست غرب و برخی کشورهای عربی  مبنی بر تلاش برای به رسمیت نشناختن نقش ایران در منطقه که قبل  و بعد از انقلاب پیگیری شد دیگر کارآیی ندارد. در تلاش برای تامین امنیت منطقه قدرت ها باید به نگرانی های امنیتی ایران احترام بگذارند. روابط دوستانه بین ایران و اعراب منافع عراق و همه منطقه را نیز تامین می کند.

در نهایت سیاست های غرب در منطقه معطوف به مهار ایران بوده که باعث اقدامات نفاق افکنانه دیگر بازیگران شده و پویایی های منطقه را به شدت منحرف کرده است. یک نیاز فوری برای شکل گیری پارادایم جدید سیاست های غرب نسبت به منطقه و ایران احساس می شود.  عراق می تواند نقطه آغاز این تغییر باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت