صدای روسیه: دولت اوباما هزینه‌های کمک ایران به حل بحران عراق را می‌پذیرد

صدای روسیه: دولت اوباما هزینه‌های کمک ایران به حل بحران عراق را می‌پذیرد

خبرگزاری تسنیم: پاگاه خبری صدای روسیه نوشت که گرچه بیشتر دموکرات‌ها مخالف همکاری با ایران در حل بحران عراق هستند و این همکاری را پرهزینه می‌دانند، اما دولت اوباما این هزینه‌ها را می‌پذیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، درحالیکه دولت واشنگتن از تمایل خود برای همکاری با ایران در قبال عراق و به اشتراک گذاری اطلاعات در این زمینه خبر داده است، پایگاه خبری «صدای روسیه» در گزارشی از مخالفت دموکرات های آمریکایی با همکاری احتمالی با ایران خبر داده است.

در این خبر به مخالفت «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا با هرگونه همکاری دولت آمریکا با ایران جهت حل بحران عراق اشاره شده و نوشته شده است که بدیهی است که هم رتبه‌ها و سایر دموکرات‌های آمریکایی نیز از طرح دولت اوباما برای همکاری با ایران حمایت نخواهند کرد.

بر اساس این گزارش، از دیدگاه علمی، طرح «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا برای استفاده از ایران در جنگ نیابتی علیه تروریست های داعش، یک طرح زیرکانه است زیرا آمریکا نمی تواند نظامیان خود را بار دیگر روانه جنگ جدیدی در عراق کند.
کاخ سفید نمی تواند صراحتا اذعان کند که جنگ در خاورمیانه حقیقتا به پایان نرسیده است و از طرف دیگر، هرگونه دخالت مستقیم و زمینی آمریکا در عراق قطعا به یک فاجعه در خود آمریکا تبدیل خواهد شد و این در حالیست که دخالت ایران در حل بحران عراق تمام این مشکلات را حل می کند زیرا ایران نیروی انسانی برای جنگ، یک ارتش ماهر و نفوذی چشمگیر در بین سران بغداد دارد.

مشکلی که وجود دارد این است که تهران در ازای دخالت در حل بحران عراق، خواستار هزینه‌ای گزاف است و بنابراین، هرگونه اتحاد رسمی میان آمریکا و ایران علیه عراق به معنای خیانت به اصول آمریکا و خیانت به اسرائیل به عنوان ثابت قدم ترین متحد دولت واشنگتن در منطقه است؛ ایران قطعا خواستار لغو تمام تحریم ها و یک توافق ضمنی به منظور متوقف کردن تلاش ها برای مسدود کردن برنامه هسته ای تهران خواهد بود.

صدای روسیه نوشت که این هزینه ها برای دولت اوباما قابل قبول است اما به نظر می رسد که بیشتر دموکرات های آمریکایی با آن (همکاری آمریکا و ایران در قبال عراق) مخالف باشند.
رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در این باره ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر دولت واشنگتن در تلاش است تا برنامه هسته ای ایران را متوقف کند، گفته است: من کسی نیستم که علاقه ای به همکاری با ایران در این زمینه داشته باشم.

صدای روسیه در پایان گزارش خود به گزینه های باقی مانده برای دولت اوباما در قبال عراق پرداخته و نوشته است که واشنگتن می تواند به مقامات عراقی کمک کند تا علیه داعش حملات هوایی داشته باشند اما با توجه به ماهیت جنگ در عراق، بعید است که چنین استراتژی ای بتواند جریان درگیری ها در این کشور را تغییر دهد.

علاوه براین، حتی ممکن است استفاده از حملات هوایی علیه داعش مشکل ساز باشد زیرا اوباما احتمالا مجبور خواهد شد تا مجوز کنگره را برای این حملات به دست بیاورد.

در پایان این خبر آمده است: بدیهی است که اگر رئیس جمهور آمریکا نتواند در نبرد علیه حزب خود (دموکرات ها) پیروز شود، نمی تواند در جنگ عراق نیز پیروز شود؛ اگر چیزی تغییر نکند، بهای نفت افزایش پیدا خواهد کرد و این در حالیست که نفت صنعت عراقی‌ها در شعله‌های آتش خواهد سوخت.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان