حمایت پترائوس از حملات هوایی هدفمند علیه تروریست‌های داعش

حمایت پترائوس از حملات هوایی هدفمند علیه تروریست‌های داعش

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در عراق،‌ گروه داعش را یک ارتش تروریستی با حمایت های عظیم مالی توصیف و از حمله هوایی علیه تروریست‌های این گروه حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ژنرال «دیوید پترائوس» فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در عراق در مصاحبه امروز جمعه با روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» اعلام کرد که از انجام حملات هوایی هدفمند علیه جهادگران گروه تروریستی داعش در عراق که در حال تبدیل شدن به یک ارتش تروریستی هستند، حمایت می‌کند.

این ژنرال آمریکایی که رهبری نظامیان این کشور برای خروج از عراق بعد از یک جنگ پرهزینه 8 ساله را بر عهده داشت، ضمن اشاره به اینکه شبه نظامیان داعش برای کشورهای خارج از منطقه خطر محسوب می شوند،‌ گفت تهدید فزاینده گروه تروریستی داعش به معنای این است که اقدام نظامی ضرورت پیدا خواهد کرد.

پترائوس گفت: ما باید درک کنیم که داعش نه تنها برای عراق که برای انگلیس و سایر کشورها نیز یک تهدید است.
فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در عراق افزود: به نظر می رسد که این گروه فراتر از یک گروه تروریستی باشد؛ به نظر می رسد که این گروه در حال تبدیل شدن به یک ارتش تروریستی است؛‌ ارتشی که منابع عظیمی از حمایت مالی را از طریق غارت بانک ها و سایر شرکت های جنایی به دست آورده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (پنج شنبه) متعهد شد که در صورت نیاز، یک اقدام نظامی دقیق را علیه عراق عملی کند؛ اوباما همچنین از اعزام 300 مشاور نظامی آمریکا به منظور آموزش نیروهای عراقی به این کشور خبر داد.

پترائوس در ادامه مصاحبه خود با دیلی تلگراف گفت: اگر رئیس جمهور اوباما و سایر سران به این نتیجه برسند که تهدید داعش چشمگیر است، در این صورت من از اقدامات مربوط به هدفگیری عناصر ارزشمند داعش حمایت خواهم کرد؛ اگر داعش را یک سازمان تروریستی تلقی کنیم که پتانسیل دخالت در اقدامات تروریستی فراتر از خاورمیانه را دارد، در این صورت این (برداشت) می تواند مجوز هدف گرفتن اهداف ارزشمند آنها باشد.

بر اساس این خبر، پترائوس روز گذشته در ضمن سخنرانی خود در لندن نیز هشدار داد که باید پیش از هرگونه مداخله آمریکا در عراق، یک تغییرات رادیکالی سیاسی در بغداد صورت بگیرد.
حمایت این ژنرال آمریکایی از حمله هوایی علیه داعش در حالی صورت می گیرد که گزارش ها حاکی از هشدار سران ارشد ارتش آمریکا درباره خطرات و پیچیدگی های نظامی و سیاسی هرگونه مداخله نظامی و هوایی در عراق است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت