محکوم کردن تیم‌ها به بازی بدون تماشاگر برخلاف قانون اساسی است/ این تصمیمات قابل پیگیری در دادگستری است


محکوم کردن تیم‌ها به بازی بدون تماشاگر برخلاف قانون اساسی است/ این تصمیمات قابل پیگیری در دادگستری است

خبرگزاری تسنیم: معاون حقوقی باشگاه استقلال تاکید کرد که محکوم کردن تیم‌ها به برگزاری بازی بدون تماشاگر برخلاف قانون اساسی است.

محسن بزرگی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه باشگاه استقلال می‌تواند از تصمیمات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کند گفت: بحثی درباره اینکه باشگاه استقلال می‌تواند از کمیته انضباطی شکایت کند را مطرح کردیم که عبدالهی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نسبت به آن واکنش نشان داد. درباره این موضوع توضیحاتی وجود دارد.

وی ادامه داد: برابر اصل 4 قانون اساسی همه قوانین و مقررات باید بر اساس موازین اسلام باشد اما متاسفانه برخی از مقررات آیین نامه کمیته انضباطی از جمله محکوم کردن باشگاه‌ها به انجام بازی بدون تماشاگر بر خلاف موازین شرعی و قوانین بالادستی و اصول حاکم بر مجازات‌ها، خصوصا اصل شخصی بودن جرایم و مجازات‌ها است. به لحاظ همین مغایرت‌ها امکان ابطال آن از طریق محاکم دادگستری وجود دارد. موضوع بعدی این است که صدور حکم به استناد مستنداتی که با موازین شرعی و قانونی مغایرت دارد بر خلاف ملاک اصل صد و هفتادم قانون اساسی است. اینگونه تصمیمات قابل شکایت و ابطال در محاکم دادگستری است.

معاون حقوقی باشگاه استقلال عنوان کرد: موضوع سوم این است که قوانین بالادستی از جمله اصول صد و پنجاه و نهم و سی و چهارم قانون اساسی و نیز قواعد ضمان قهری، موضوع مواد 307 به بعد قانون مدنی و قانون مسئولیت مدنی، امکان مطالبه خسارت ناشی از تصمیماتی که صادرکنندگان آن به مستندات مغیر با قوانینی سرزمینی استناد کرده باشند را فراهم می‌کند.

بزرگی با اشاره به مرجع شکایت از کمیته انضباطی گفت: مرجع شکایت از تصمیمات فدراسیون فوتبال و کمیته‌ها زیر مجموعه آن، حسب نظریه مشورتی شماره 8130/7 مورخ 26 اسفند 88 اداره حقوقی قوه قضائیه و دادگاه‌های دادگستری هستند. بنابراین تمام تصمیمات کمیته انضباطی قابل شکایت در محاکم عمومی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon