نشست دو حزب عمده کردستان عراق برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری

نشست دو حزب عمده کردستان عراق برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان برای تعیین رئیس جمهور آینده عراق باهم مشورت کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز؛ اتحادیه میهنی کردستان عراق به ریاست جلال طالبانی و حزب دمکراتیک کردستان به ریاست مسعود بارزانی باهم در شهر اربیل در منطقه اقلیم کردستان عراق برای تعیین نامزد واحدی برای سمت ریاست جمهوری آینده عراق گفت وگو کردند.

منابع نزدیک به این دو حزب اصلی کردستان عراق در این باره اعلام کردند: هیئتی از حزب دمکرات کردستان عراق ظهر امروز به دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در شهر اربیل عزیمت کرد و نمایندگان این دو حزب گفت وگویی را برای رسیدن به توافق در خصوص یک نامزد مشترک برای احزار سمت ریاست جمهوری انجام دادند.

این منابع خبری افزودند: در این جلسه اعضایی از حزب دمکرات کردستان عراق با عضویت هوشیار زیباری و روز نوری شاوس و کمال کرکوکی و فاضل میرانی حضور داشتند و در طرف دیگر هم یعنی از حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق قباد طالبانی و ملا بختیار و سعدی احمد بیره حضور و مشارک داشتند.

یک منبع آگاه در این باره اعلام کرد: البته اختلافاتی هم بین ائتلاف کردستان در خصوص انتخاب نامزد مشترک برای احزار سمت ریاست جمهوری جدید عراق وجود دارد.

این درحالی است که عمار طعمه نماینده پارلمان عراق از ائتلاف فضیلت امروز چهارشنبه اعلام کرد: ائتلاف کردستان از رئیس پارلمان عراق مهلت 24 ساعته ای را برای انتخاب نامزد خود به منظور احراز سمت ریاست جمهوری جدید عراق درخواست کرد چرا که این ائتلاف هم اکنون سه نامزد برای این سمت دارد و این سه نامزد عبارتند از : نحم الدین عمر و برهم صالح و فواد معصوم .

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت