۱.۸ میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی صادر شد‌


1.8 میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی صادر شد‌

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل گمرک استان بوشهر گفت: بیش از ۲.۲ میلیون تن کالا در تیرماه امسال به ارزش یک‌میلیارد و۸۲۱ میلیون دلار کالا از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی صادر شد.

احمدپورحیدر در گفت‌و‌گویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه منطقه پارس جنوبی از تاثیرگذارترین منطقه در امور مختلف است اظهار کرد: عمده صادرات کشور و استان بوشهر از منطقه پارس جنوبی صادر می‌شود بگونه‌ای که در تیرماه امسال بیش از 2 میلیون و 200 هزار تن کالا از این گمرک صادر شده است.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای صادرداتی یک میلیارد و 822 میلیون 411 دلار است خاطر نشان کرد: این کالا که بیشتر محصولات صنایع پارس جنوبی است به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق صادر شده است.

مدیر کل گمرک بوشهربا اشاره به اینکه محصولات صنایع پتروشیمی و میعانات گازی از عمده‌ترین محصولاتی است گفت: دومیلیون و 200 هزار و 600 تن کالا شامل هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان، متانول از جمله مواد صادراتی از گمرک پارس جنوبی بوده است.

پور حیدر با بیان اینکه کالاهای صادراتی یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد گفت: این کالاها از نظر وزن 45 درصد و از حیث ارزش 49 درصد  نسبت به تیرماه سال قبل رشد نشان می‌دهد که سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی از نظر وزن 54 درصد و از نظر ارزش 58 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در ماه قبل یک میلیون و 11 هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک پارس جنوبی صادر شده گفت: این کالاها شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش 768 میلیون و 91 هزاردلار است از گمرک منطقه ویژه پارس به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه صادرات کالاهای غیر نفتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 90 درصد و از حیث ارزش 121 درصد رشد نشان دارد گفت: یک میلیون و 189 هزار تن میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و 54 میلیون دلار در تیرماه به خارج از کشور صادر شده  که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 20 درصد و از حیث ارزش 20 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon