ارقام قانون بودجه براساس عملکرد واقعی سال ۹۱ به تصویب برسد

ارقام قانون بودجه براساس عملکرد واقعی سال 91 به تصویب برسد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم گرمسار در مجلس با بیان اینکه ارقام قانون بودجه باید براساس واقعیت و عملکرد سال ۹۱ به تصویب برسد، از رییس جمهور به خاطر نرفتن به گرمسار در جریان سفرش به سمنان گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس در نطق میان دستور خود گفت: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی که ترجمان آن انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای شهر و قانون انتخابات سال 92 است، انتظار می‌رود همه مسئولان و مردم به ندای رهبری پاسخ مثبت بدهند و مسئولان نیز از سخنان تفرقه افکنانه و مخالفت با وحدت بپرهیزند. لذا از ملت می‌خواهیم که به فرد بانشاط، سرزنده و متعهد به ولایت فقیه رای بدهند تا بتوانند عظمت ملت را حفاظت کنند.

وی ادامه داد: همه ما سخنان امام (ره) به یاد داریم که فرمود « مجلس عصاره فضایل این ملت است »؛ حال که مردم زیر بار تورم و گرانی کمرشان خم شده است، لذا باید این دیدگاه در مجلس تجلی یابد و پاسخ مطالبات داده شود.

کاتب افزود: شرایط اقتصادی کلان کشور در سال 92 از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر بخواهیم آهنگ تورم را کاهش داده و رشد اقتصادی را افزایش دهیم و از تولید کنندگان بخش کشاورزی و صنعتی حمایت کنیم، هیچ راهی نداریم جز این که از ارقام قانون بودجه را براساس واقعیت و عملکرد سال 91 به تصویب برسد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس تاکید کرد: عملکرد بودجه سال 91 ، 105 هزار میلیارد تومان است و آنچه دولت پیشنهاد داده رقم 166 هزار میلیارد تومان است که این یعنی 55 درصد افزایش و نشان می‌دهد که این رقم با واقعیت هماهنگی ندارد.

وی اظهار داشت: آنچه که می توان در بودجه و ارقام سال 91 برآورد کرد، رقم نزدیک به 120 تا 130 هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی است. ضمن اینکه از کمیسیون تلفیق که روز گذشته یک گام بزرگ را در بحث هدفمندی یارانه ها برداشتند و اجازه ندادند که افزایش قیمت حامل‌های انرژی 4 و 5 برابر شود تشکر می‌کنم؛‌ آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرد رقم سرجمع درآمدهای هدفمندی و حامل های انرژی را از 120 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان رساند و این به معنی آن است که افزایش قیمت حامل های انرژی با کمترین میزان رشد انجام شود.

کاتب خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم گرمسار که زادگاه شما است، انتظار داشتند در سایه شعار عدالت محوری به مصوبات سفرهای استانی توجه می‌کردید و به بهانه افتتاح یک پروژه عمرانی به زادگاه‌تان می‌آمدید؛ در حالی که در دوماه گذشته دوبار به سمنان سفر کردید ولی به گرمسار نیامدید. 

نماینده مردم گرمسار خاطر نشان کرد: از مجموعه پروژه های عمرانی مصوبات دولت، شهرستان گرمسار 48 پروژه عمرانی نیمه تمام دارد‌؛‌برای افتتاح پروژه های عمرانی می‌توان گفت که پول نداریم؛ ولی آیا برای مدیریت شهرستان گرمسار می‌توان گفت که فرماندار نداریم؟

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon