رد صلاحیت‌ها دلیل برکناری برخی روسای فدراسیون بوده است

رد صلاحیت‌ها دلیل برکناری برخی روسای فدراسیون بوده است

خبرگزاری تسنیم: وزیر ورزش و جوانان گفت: برکناری‌ها در این وزارت‌خانه به دلیل رد صلاحیت وزارت اطلاعات و برخی مسائل اخلاقی بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان امروز سه‌شنبه در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان درباره علت عزل و نصب‌ها در وزارت ورزش و نفوذ جریان انحرافی در این وزارتخانه گفت: والله هیچ کدام از حرف‌هایی که در خصوص بخش ما گفتند، صحیح نیست.

وی افزود: اینکه آقای نعمتی گفتند در کدام دوره این همه افراد برکنار شده‌اند، درست نیست. چرا که در همه دوره‌ها 5 برابر وضع فعلی وجود داشته است و اگر بر این 4 یا 5 نفر هم ما نظارت نکنیم، امکان مدیریت نیست.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: فردی که وزارت اطلاعات رد صلاحیتش کرده و یا فردی که مسائل اخلاقی برایش اتفاق افتاده، ما چگونه می‌توانیم او را نگه داریم؟ ما دقیقا کاری می‌کنیم که دامن ورزش را با پاکی‌ای که دارد، خراب نکنیم.

عباسی افزود: در این 2 ساله که تغیرات صورت گرفت، کشتی ما سرافراز جهان است و همین تغییر یکی از دلایلی است که ما در المپیک توانستیم بالاترین نتیجه تاریخ ایران را در کشتی بگیریم و امسال پرچم پرافتخار کشتی ایران بر فراز پرچم آمریکا و روسیه قرار گرفت.

وی ادامه داد: وقتی این همه نتایج درخشان انجام شده، چرا امور را برعکس نشان می‌دهید؟ حال اگر مجامع بین‌المللی مشکلی ایجاد می‌کنند، شما نمایندگان باید از من حمایت کنید. در خیلی از مواردی که مجامع بین‌المللی وارد می‌شوند، قوانین جمهوری اسلامی را مغایر قوانین خود می‌دانند و با تحریک عده‌ای وارد امور ورزش کشور می‌شوند. در حالی که بنده محکم ایستاده‌ام و از کیان نظام جمهوری اسلامی و قوانین شرعی آن حمایت می‌کنم و به هیچ وجه کوتاه نخواهم آمد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین تاکید کرد: ما نیز همانند شما نمایندگان معتقدیم که باید در مناطق محروم سرانه ورزشی ارتقاء پیدا کند.

وی با بیان اینکه در نوبت قبلی نیز آقای کامران در استیضاح نکاتی را مطرح کرد، گفت: در آن زمان نیز وی اسامی افرادی که هم‌نام فامیل ما هستند، به عنوان رابطه فامیلی در وزارت ورزش مطرح کردندو گفتند آنها از گرگان آمده‌اند، در حالی که یک نمونه اینها وجود ندارد. عبدالرسول گرزین و نوری‌زاده عباسی شهیدان سرفراز خانواده ما هستند و این ظلم است که مجلس شورای اسلامی اجازه دهد که به شهدا اهانت شود. بنده در آن زمان اسامی را نمی‌دانستم و مدتی تامل کردم تا مردم عزیز بدانند که چنین چیزهایی اتفاق نمی‌افتد و فکر نکنند که بچه‌های خودشان گرفتارند و عده‌ای دیگر فامیل بازی‌ می‌کنند.

عباسی افزود: تنها یک نفر با عنوان عباسی در وزارتخانه ورزش وجود دارد که نام دقیقش عباسی‌دولابی است و مسئول حراست ما است و از قبل از حضور بنده در وزارتخانه حاضر بوده است، متاسفانه برای اینکه بگویند ایشان غیر مرتبط در وزارت ورزش حضور دارد، نوشته‌اند که او فوق‌دیپلم سینما و تلویزیون دارد. نمایندگان مجلس بررسی کنند که برای شهید نوری‌زاده عباسی حکم خورده است یا نه. نباید اجازه دهید ساحت مجلس به موارد بد آلوده شود. اگر بنده در آن زمان چیزی نگفتم، به خاطر دستور رهبر عزیزمان درباره وحدت است. البته بنده تذکرات شما را به خوبی گوش می‌کنم و آن را اجرا می‌کنم، اما توهین به شهدا را نمی‌پذیرم.

وی همچنین گفت: ما دروغ و اهانت از سوی مجلس را نمی‌پذیریم و همه ما باید از کیان مقدس نظام اسلامی حراست کنیم. متاسفانه زمانی که ما در المپیک بودیم  و در حالی که همه دنیا از تیم‌هایشان حمایت می‌کردند و در اوج حضور بازیکنان ما در المپیک، مجلس در بدو تشکیل استیضاح بنده را کلید زد. آیا این حمایت است؟ در حالی که مسابقات کشتی جهان در اسفندماه در تهران برگزار شد و در همان روزی که مسابقات جهانی بود، سوال از وزیر ورزش در مجلس اعلام وصول شد. ما توقع داریم که مجلس حمایت کند و باید از پرافتخار‌ترین دوره ورزش کشور حمایت شود؛ البته حتما کاستی‌هایی وجود دارد.

عباسی گفت: متاسفانه دوستان برای اینکه ثابت کنند حرفشان درست بوده است، اهانت کردند و مطالب را جور دیگری نشان دادند تا ثابت کنند که اشکالات وجود دارد. بنده از نمایندگان استدعا دارم کمک کنند تا بتوانیم این عرصه بزرگ را به خوبی به انجام برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به سوال نمایندگان درباره دخالت وزارت ورزش در امور فدراسیون‌ها گفت: واقعا اینگونه نیست و اگر چیزی خلاف قاعده انجام شده پاسخ دارد.

وی با اشاره به اینکه لازمه مدیریت تغییر است، گفت: در تمام دوره‌ها مدیریت 5 برابر بوده در حالی که در دوره فعلی به یک‌پنجم رسید و برخی از آنها بازنشسته شدند و بعضی را به دلیل مسائل فرهنگی و نگرانی که برای مردم ایجاد شده بود، تغییر دادیم. بنده اگر این مسائل از رادیو پخش نمی‌شد، مسائل را می‌گفتم و اگر جلسه غیرعلنی بود مباحث را مطرح می‌کردم، اما اگر در جلسه علنی بگویم اتفاقات بدی می‌افتد.

عباسی در خصوص متوقف شدن برخی پروژه‌های ورزشی گفت: ما نیز معتقدیم زیرساخت‌های ورزشی باید در کشور شکل بگیرد. البته در کشور ما و با تلاش‌های چندساله اخیر تعداد زیادی پروژه به ارزش 3500 میلیارد تومان تعریف شد، اما مجلس تنها یک‌شصتم این مبلغ و فقط 200 میلیارد تومان به ما اختصاص داد. امیدوارم مجلس در فصل بودجه حمایت کند و اعتبارات به قدری باشد که بتوانیم پروژه‌ها را تمام کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: بنده در این زمینه تقصیری ندارم و سیاست‌گذار نیستم، بلکه دستگاه‌های سازنده و شرکت توسعه زیرساخت‌های ورزشی این کار را انجام می‌دهد.

وی درباره مطرح کردن نفوذ حمید سجادی بر وزارت ورزش گفت: هیچکس از بیرون اشرافی بر وزارت ورزش ندارد و کسانی که من را می‌شناسند، می‌دانند که بنده اهل این ادبیات نیستم که دیگران بخواهند نفوذ کنند و این موضوع از لحاظ فکری کاملا مشخص است.

عباسی ادامه داد: بنده مدعی هستم مجلس و دولت باید برای حوزه جوانان فکر کند تا دغدغه‌ها به انجام برسد. البته ما آنچه در برنامه پنجم ذکر شده کاملا انجام داده‌ایم و اگر موردی وجود دارد ذکر کنید تا برطرف شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به موفقیت ورزش بانوان کشور گفت: ورزش بانوان در المپیک و پارالمپیک درخشید و یک حضور معنوی با رعایت اصول اخلاقی داشت. البته بنده به عنوان وزیر ورزش مایل نیستم در این حوزه عرصه‌هایی باز شود که تربیت بچه‌های مردم خدشه‌دار شود.

وی همچنین در مورد حضور آشنایان عباسی در وزارت ورزش گفت: یک نمونه در این زمینه سراغ نداریم و متاسفانه نباید اینگونه مطرح شود تا مردم گمان کنند فامیل‌گرایی وجود دارد. متاسفانه یک عده از افراد که اصلا وجود ندارند، توسط دوستان مطرح می‌شوند و بعضی از این افراد نیز یا وجود ندارند یا شهید شده‌اند. اینکه کارهایی کنیم تا به هر نحو تخلف ثابت شود، زیبنده ما نیست.

عباسی همچنین گفت: امسال بهترین دوره تاریخ ورزش کشور بوده و امیدواریم بتوانیم این موضع را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon