نعمتی: عباسی پول ورزش را برای جریان انحرافی هزینه می‌کند

نعمتی: عباسی پول ورزش را برای جریان انحرافی هزینه می‌کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم اسدآباد در مجلس با انتقاد از عملکرد عباسی در وزارت ورزش و جوانان خطاب به عباسی، گفت: متاسفانه تجمع و مراسمی که در قشم برگزار شد توسط جنابعالی بود و پول ورزش و سهم مردم را در خدمت جریان انحرافی هزینه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز مجلس سوال 9 نفر از نمایندگان از محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان را بررسی کردند.

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس به نمایندگی از سوال‌کنندگان، سوالات خود را از وزیر ورزش مطرح کرد و طی سخنانی اظهار داشت: آقای عباسی در سخنان خود به سوالات نمایندگان پاسخ‌هایی دادند که این پاسخ‌ها در گذشته نیز تکرار شده بود، اما اتفاق خاصی نیفتاد.

وی خطاب به وزیر ورزش گفت: در کدام‌یک از مدیریت‌های گذشته سازمان تربیت بدنی، دیده‌اید که ظرف 3 ماه اصلی‌ترین فدراسیون‌های کشور دچار تغییر و تحول شود، آن هم به گونه‌ای که یک فرد توانمند برکنار شده است.

این نماینده مجلس با انتقاد از برکناری یزدانی‌خرم تصریح کرد: این فرد چه ایرادی داشت که برکنار شد جز اینکه اقدامات خوبی انجام داد و مجموعه این اقدامات را در المپیک دیدیم؟ همچنین در فدراسیون دوچرخه‌سواری چه کسی است که بگوید واعظ‌آشتیانی به عنوان یک فرد توانمند کنار رود و فرد دیگری جایگزین شود و همچنین در فدراسیون قایقرانی نیز آقای دنیامالی که ورزش قایقرانی در کشور را از صفر شروع کرد و یک فرد توانمند و حزب‌اللهی بود را کنار بگذارید؟

نعمتی افزود: در خصوص آقای کریم صفایی نیز قبلا فرموده بودید که مشکل امنیتی دارد و قرار شد از وزارت اطلاعات استعلام کرده و این استعلام را به سوال‌کنندگان بدهید. البته فرض هم که بگیریم این افراد مشکل داشتند، آیا باید آنها را از راه غیرقانونی برکنار می‌کردید؟

وی با تاکید بر اینکه با این عزل‌ها یک ناامنی در مجموعه ورزشی کشور بوجود آمده است، گفت: نتیجه تغییرات شما افول کشتی در مجامع آسیایی است. لذا پاسخ‌های شما اصلا قابل پذیرش نیست. همچنین این اقدامات سبب شده که بین ورزشکاران در مجامع مختلف ورزشی انشقاق ایجاد شود؛ در حالی که ورزشکاران باعث افتخار کشور هستند. اما اکنون مشکلات بسیاری در این مجموعه وجود دارد و با اینکه ورزش ما تحت فشار نهادهای بین‌المللی است، شما نتوانسته‌اید مشکلات را حل کنید.

این نماینده مجلس با انتقاد از نیمه‌کاره ماندن بسیاری از پروژه‌های ورزشی و ورزشگاه‌ها، تاکید کرد: در حالی که بسیاری از پروژه‌های ورزشی نیمه‌کاره مانده، چرا پروژه‌های جدید با پیشنهاد گروه انحرافی در برخی شهرستان‌ها انجام داده‌اید؟ این شروع برای چه بوده؟ آیا به عنوان وزیر ورزش می‌خواهید این خدمت را به گروه انحرافی انجام دهید؟ شما که نمی‌توانید پروژه‌های قبلی را به اتمام برسانید، چرا کلنگ یک پروژه جدید را به زمین می‌زنید؟

نعمتی در ادامه سخنان خود با طرح این سوال که چرا روابط و فامیل‌گرایی جای ضوابط را در وزارت ورزش گرفته است، خطاب به محمد عباسی گفت: شما که می‌گویید کسی را به وزارتخانه‌ورزش و جوانان نیاورده‌اید، باید بدانید که امروز 76 درصد مدیران ستادی شما و 84 درصد معاونین شما و حدود 62 درصد مدیران شما در خارج از دستگاه برخلاف قانون جذب شده‌اند.

وی با طرح یک سوال از وزیر ورزش گفت:‌ تمام این افراد که به شما معرفی شده‌اند، از طرف گروه انحرافی بوده است؛ نقش مشایی در معرفی این افراد به شما چیست؟ شما چه بدهکاری به مشایی دارید که همه مردم را فدای این افراد می‌کنید و ورزش کشور و همه جوانان را به این افراد می‌فروشید.

نماینده مردم اسدآباد بابیان اینکه در مدت تصدی وزارت ورزش و جوانان حدود 17 مدیرکل در استان‌ها تغییر کرده‌اند، تاکید کرد: اگر کسی اهل فن و ورزش باشد می‌داند که در ورزش سرمایه‌گذاری‌ها چندساله است و اگر امسال توانستیم در المپیک مدال بگیریم، به دلیل زحمات ورزشکاران و مجموعه‌هایی بوده که قبل از وزیر ورزش کنونی زحمت کشیده‌اند.

نعمتی در ادامه سخنان خود خطاب به وزیر ورزش تصریح کرد: در حالی که فساد اداری در دستگاه ورزش هر روز بیشتر می‌شود، جوانان ما در مناطق محروم و روستا‌ها در حسرت داشتن یک توپ و وسایل اولیه ورزش هستند اما شما پول ورزش را برای جریان انحرافی می‌برید.

وی افزود: متاسفانه تجمع و مراسمی که در قشم برگزار شد توسط جنابعالی بود و پول ورزش و سهم مردم را در خدمت جریان انحرافی هزینه می‌کنید.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس بر همین اساس ادامه داد: شما برخلاف تبصره 13 پول‌های ورزشی را خرج چند تیم در کشور کرده‌اید و نابسامانی‌هایی را بوجود آورده‌اید؛ ورزشکارانی که حدود 2 میلیارد پول می‌گیرند، سهم روستائیانی است که در حسرت وسایل اولیه ورزش هستند.

نعمتی با طرح این سوال خطاب به وزیر ورزش و جوانان مبنی بر اینکه شما برای ورزش همگانی و روستایی چه کاری انجام داده‌اید؟ گفت: ورزش شهرستان‌ها را نابود و بسیاری از ورزشکاران را خانه‌نشین کرده‌اید و اکنون تنها مدال‌آور المپیک آقای گودرزی را خانه‌نشین کرده‌اید، بنابراین با کمال ادب و احترام از نمایندگان مجلس می‌خواهم که به داد ورزش برسند و کمک کنند تا وزیر ورزش اصلاح شود.

نماینده مردم اسدآباد در پایان سخنان خود اعلام کرد که برای احیای ورزش و احترام به ورزشکاران اعلام می‌کنم که قانع نشده‌ام.

به گزارش تسنیم، پس از اعلام قانع نشدن بهروز نعمتی نماینده اسدآباد هیئت رئیسه مجلس این سوال را به رای بهارستان‌نشینان گذاشت و وکلای ملت با 106 رای موافق، 63 رای مخالف و 16 رای ممتنع پاسخ‌های وزیر را قانع‌کننده دانستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon