مقابله با حق نظارت شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها مقابله با خون شهداست


مقابله با حق نظارت شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها مقابله با خون شهداست

خبرگزاری تسنیم: امام‌جمعه موقت تهران گفت: هیچ‌کس نباید در مسئله بررسی صلاحیت‌ها بگوید که شورای نگهبان حق نظارت ندارد و من بیشتر می‌فهمم و این عمل مقابله با متن مردم، شهدا و خلاف قانون و شرع مسلم است.

به‌گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری  تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت این هفته تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و هم‌زمانی ولادت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) با آن اظهار داشت: همه بانوان و همه انسان‌ها شرف و عزت خودشان را از کوثر فاطمه علیها السّلام دریافت کرده‌اند. کثرت انسان‌ها به‌برکت فاطمه زهراست. توسعه علوم و معارف حق به‌برکت فاطمه علیها السّلام است که در جای خود همه آنها قابل اثبات هستند. اگر فاطمه نبود علی علیهما السّلام باقی نمی‌ماند و حفاظتی بر قرآن نبود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هرجا که عترت از قرآن جدا شده، قرآن از قرآن جدا شده است، گفت: امکان تفرقه بین قرآن و عترت نیست. عترت، مظهر و مُظهر و معلم و پاسدار قرآن است. از انحرافات ظاهری انسان را دور می‌کند، وگرنه اسلام آمریکایی اسلام واقعی را مسخ می‌کند.

صدیقی با اشاره به وجود سوره‌های نساء، مریم و کوثر در قرآن کریم ، آن را نشانه ارزش بی‌بدیل زن در اسلام و نقش زنان در جامعه دانست و افزود: زن در جامعه اسلامی شهروند درجه دو نیست. زن و مرد در امکان ارتقا و تقرب به خدا و تکامل علمی، اخلاقی، معرفتی، اجتماعی و سیاسی در یک جبهه هستند.

وی با تأکید بر در اختیار گذاشتن فرمول عمل صالح در زن و مرد از سوی خدا افزود: باید بر انجام عمل صالح دقت داشته باشیم. اینکه کسی به‌خاطر کسب رأی حرفی بزند و قولی بدهد، دلیل بر داشتن عمل صالح نیست و شاید نقشه‌هایی داشته باشد. عملی که برگرفته از بی‌قانونی و دزدی باشد، عمل صالح نیست. عمل صالح باید بر مبنای ایمان و تقرب به خدا باشد و اگر چنین شود خداوند اجرش را می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سبک زندگی زنان در جامعه غربی خاطرنشان کرد: دنیای غرب به زنها و مردها ستم کرده است. غرب زندگی را با خاموش کردن چراغ‌ها مبهم کرده و بشریت را به‌صورت حیوان درآورده است و زن را وسیله ارضای تمایلات جنسی تا حد یک کالا تنزل داده است.

صدیقی با بیان اینکه احیای نقش زن در دین اسلام است، تصریح کرد: الگوی زنان در جامعه اسلامی حضرت فاطمه علیها السّلام است که در همه‌چیز بنده، چراغ، نورافکن و راهنماست و باید راه او را در پیش بگیریم.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن 12 اردیبهشت، سال‌روز شهادت استاد شهید مطهری، تصریح کرد: شهید مطهری جزو علمای خودساخته، عارف، حکیم و مجاهد بود. علما اگر یک عالم نمونه را نشان دهند، مرحوم علامه مطهری را یک نمونه کامل و برجسته معرفی خواهند کرد. آن شهید بزرگوار به‌قدری در اوج کمال بود که امام(ره) او را حاصل عمر خود می‌دانست و طهارت روح او را مطرح کردند.

صدیقی با بیان اینکه مسئله عمده مطهری اخلاقش بود که همان داستان راستان را نوشت، اظهار داشت: او با سبک و شیوه خود با جوانان ارتباط خاصی را برقرار می‌کرد و انسانی بود که مرزبان شرف و اخلاق صالحه جوانان بود.

وی اضافه کرد: امروز برای معلمین ما یک فرصتی است که به بازشناسی سنگر خود بپردازند. معلمی کار پیامبر است که وظیفه آدم‌سازی، امانت‌داری و به نتیجه رساندن عمر جوانان را به‌عهده دارد. معلم برای آینده عزت و ذلت رقم می‌زند و روح حماسی، آزاد کردن جامعه اسلامی و هجوم بردن به فرهنگ غرب را باید بین جوانان این مرز و بوم به وجود آورد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاری اجلاس علمای بیداری اسلامی در هفته جاری در تهران و حضور تعدادی از علمای پاکستان در نماز جمعه این هفته، گفت: علمای بزرگی از سراسر دنیا برای شرکت در این اجلاس دعوت شده‌‌اند. دنیای کفر که در رأسش، انگلیس، مأموران سیا و موساد حضور دارند با روش‌های مختلف و امکانات وسیع عده‌ای از مسلمانان را خام و مزدور خود کرده‌اند تا فتوا بدهند. نفت عربستان و قطر را مصروف آنها می‌کنند تا مسلمانان را ذلیل و بین آنها ایجاد اختلاف کنند.

صدیقی اضافه کرد: در این مقطع، بیداری اسلامی و علمای اسلام کمر بسته‌‌اند تا به این فتنه مذهبی و فرقه‌ای پایان دهند. پرچمدار این راه امام(ره) بودند و اینک رهبر بزرگ انقلاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای در این عرصه شمع فروزان هستند و دنیای اسلام با حساسیت کامل چشم به رهنمودهای این بزرگ‌مرد نورانی دوخته‌اند که امیدوارم این نشست و اجلاس مثمر ثمر واقع شود.

وی همچنین به روز کارگر در تقویم ایران اشاره کرد و گفت: کارگران ایران مسلمان و متدین هستند که در برابر حکومت‌ها نه پلی شدند در برابر دین و نه در برابر وعده‌ افزایش حقوق از مسیر دین و ولایت جدا شدند. کارگران ما مقدس و حلال‌خور هستند و در برابر جفاهایی که صورت گرفته است، یاران همیشگی امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف و انسان‌های وارسته هستند و در عرصه اقتصاد قشون و مایه امید ما هستند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولین گفت: مسئولان اجرایی باید مسئله تورم و گرانی را جدی بگیرند که برای کارگرها گران تمام می‌شود. تولید را رونق دهند و در مشورت با بزرگان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی تأکید کرد: در این مقطع حساس انتخابات مسئولین قوا به کار خود مشغول شوند و به حاشیه‌ها نپردازند. چرا که مردم در برابر این بداخلاقی‌هایی که ایجاد شد، حماسه 9 دی و 22 بهمن را ایجاد کردند که عکس‌العملی در برابر بداخلاقی‌ها بود.

صدیقی اضافه کرد: هرکس که مقامش بالاتر است، باید متانتش و کنترل نفسش بالاتر باشد و بر وظایف خود آشنا باشد و بر وحدت و انسجام و رونق اقتصادی توجه ویژه‌‌ای داشته باشد. وقتی رهبری هم می‌فرمایند: "یک رأی بیشتر ندارم"، آیا دیگران هم این را می‌فهمند که ادعای تعیین تکلیف برای مردم دارند؟

وی در بخش پایانی خطبه دومش به مسئله خط‌قرمزهای انتخابات اشاره کرد و افزود: بنده 2 و 3 خط‌قرمز را برای انتخابات عرض می‌کنم که امیدوارم همه آن را رعایت کنند، چرا که این تریبون را مؤمنین بلندگوی خود می‌دانند.

وی رعایت مسئله قانون را اولین خط‌قرمز انتخابات برشمرد و گفت: باید تمامی نامزدهای انتخاباتی هم در تبلیغات و هم در مسئله هوادارانشان، قانون را رعایت کنند. هیچ‌کس خود را فوق قانون نداند، نظارت شورای نگهبان میثاق ملی است و مردم شهیدداده این میثاق را قبول کردند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: هیچ‌کس نباید در مسئله بررسی صلاحیت‌ها بگوید: شورای نگهبان حق نظارت ندارد و من بیشتر می‌فهمم، و این عمل مقابله با متن مردم، شهدا و خلاف قانون و شرع مسلم است.

صدیقی خط‌قرمز دوم را انسجام وحدت عنوان کرد و گفت: در کشور ما 34 سال انتخابات برگزار شده است که همه آنها هم حقیقی بوده است و همه کاندیداها با آزادی عمل تبلیغات خود را انجام داده‌‌اند و نباید بدعتی که در سال 88 پیش آمد تکرار شود.

وی تأکید کرد: هرکسی در قبل و بعد از انتخابات بنای ایجاد اختلاف بین مردم را داشته باشد، خائن به خون شهدا و عزت و پیشرفت ملت ایران است.

امام جمعه موقت تهران حفظ حریم اخلاق و ولایت را سومین خط‌قرمز انتخابات دانست و گفت: روح قداست ما حفظ حریم اخلاق و ولایت است که همه باید با محوریت اخلاق‌مداری به کار خود برسند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه اول نماز جمعه نیز با تأکید بر رعایت تقوا و حضور در مساجد برای اقامه نماز، گفت: نماز وسیله ارتباط و دیدار خداست، مسجد کسانی را تربیت می‌کند که شجاعت استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی و مقابله با همه خطرات را دارند. در حقیقت مسجد ترویج روح  شجاعت و حماسه‌گرایی است.

وی افزود: این روحیه 34 سال بین مردم ما محقق شده است. بسیجی‌ها در جبهه‌ها نشان دادند که از سلاح‌های شرق و غرب سر سوزنی ترس ندارند و اینها برگرفته از شعور است نه از شعار که همه اینها نتایج آثار تربیتی مساجد است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم حضور هوشمندانه اظهار داشت: ممکن است در گوشه و کناری افراد ناشناخته و وابسته به بیگانه جلساتی تشکیل دهند که همه اینها  ناشی از خطر حضور نیافتن در مساجد و فاصله با علما است. گاهی که دشمن نتوانسته است با ملت مقابله کند از حربه دین علیه دین و مسجد علیه مسجد استفاده می‌کند که لازم است در تمام موارد هوشمندانه در مسجد حضور یابیم و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

صدیقی همچنین از توصیه خود به سازمان مساجد برای ایجاد سازوکار جدید در مسجدها خبر داد و گفت: مسجد از درمانگاه و بیمارستان هم حساس‌تر است. باید مساجد ما شبانه‌روزی و پاسخ‌گو به همه مسائل باشد. باید مساجد را به‌روز کرد که آبادی مساجد جنگ فرهنگی اخلاقی و سیاسی علیه دشمن ما است و باید مساجد ما در اختیار جوانان و انسان‌های مدیر و مدبر قرار بگیرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon