ادعای جدید نخست وزیر اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران

ادعای جدید نخست وزیر اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران

خبرگزاری تسنیم: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مدعی شد برخلاف ارزیابی یک مقام اطلاعاتی سابق اسرائیل، ایران از آنچه وی خط قرمز برنامه هسته ای ایران نامید، عبور نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نتانیاهو در ماه سپتامبر در سازمان ملل با کشیدن یک خطر قرمز روی عکس یک بمب مدعی شد ایران اورانیوم کافی برای ساخت آنچه وی بمب اتمی نامید، در اختیار دارد. وی در ادامه این ادعای خود افزود، ایران می تواند تا اواسط 2013 از این خط قرمز عبور کند.
هفته گذشته، آموس یادلین رئیس سابق اطلاعات نظامی اسرائیل در یک نشست امنیتی در تل آویو مدعی شد ایران از این خطر قرمز عبور کرده است.
نتانیاهو بدون اشاره مستقیم به یادلین مدعی شد: ایران هنوز از این خطوط قرمز عبور نکرده است  اما به صورت منظم به آن نزدیک می شود اما نباید اجازه این کار را به آن داد.
این ادعاها در حالی مطرح می شوند که اسرائیل تاکنون هیچ شواهدی برای اثبات آنها ارائه نکرده است. ایران همواره اعلام کرده است که به عنوان عضوی از پیمان منع تولید و تکثیر هسته ای این کشور از حق داشتن برنامه هسته ای صلح آمیز برخوردار است.
در همین حال، ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری دارد و بازرسان آژانس از سایت های هسته ای این کشور بازدید می کنند. اما اسرائیل که هنوز پیمان منع تولید و تکثیر را امضاء نکرده است دارای دویست تا چهارصد کلاهک هسته ای است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت