پروژه‌های عمرانی عشایری بیله سوار با ۴ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی می‌شود


پروژه‌های عمرانی عشایری بیله سوار با 4 میلیارد ریال اعتبار عملیاتی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار بیله سوار گفت: در سال ۹۳ برای ۷ پروژه عمرانی امور عشایری ۴۲۹ میلیون تومان از محل تملک دارائی لحاظ شده و در مرحله مبادله موافقت نامه و عقد قرار داد است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آرام حلیم در دیداری که پیش از ظهر امروز  با مدیر امور عشایر استان و معاونان وی داشت ضمن تشکر از حضور مدیر و معاونین در شهرستان و با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد:  30 درصد از همین جمعیت عشایری استان که در شهرستان بیله سوار ساکن هستند در زمان جنگ از لحاظ پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس مقام اول و از لحاظ اعزام نیرو به جبهه رتبه دوم در سطح آذربایجان شرقی داشتند الان همان عشایر غیور،  نیاز شیر و لبنیات و پشم و گوشت حتی استان را نیز تامین می کنند.

فرماندار بیله سوار بیان کرد: در سال 93 ما  برای 7 پروژه عمرانی امور عشایری 429 میلیون تومان از محل تملک دارائی لحاظ شده و در مرحله مبادله موافقت نامه و عقد قرار داد است و 330 میلیون تومان برای تامین علوفه دامی و آبرسانی سیار و تامین نهادهای دامی شهرستان پیش بینی شده است.

 حلیم از مدیر امور عشایری استان خواست که آمار جمعیت عشایری شهرستان بیله سوار که در سال های گذشته منطبق بر واقعیت نبوده و آمار این منطقه در  آمار سایر شهرستان ها لحاظ شده و این موضوع در تامین آرد جمعیت عشایری، شهرستان را با مشکل جدی رو به رو کرده است اصلاحات لازم را به عمل آورد .

در این جلسه مدیر امور عشایری نیز با تشریح سیمای عشایری شهرستان و استان، میانگین پراکندگی جمعیت عشایر در شهرستان بیله سوار را نسبت به سایر شهرستان ها بالا خواند و افزود: خشکسالی بیشترین آسیب را به عشایر منطقه وارد کرده که در تامین  نیازهای دامی دچار مشکل شده اند.

هنرمند در این جلسه، نبود  ساختمان اداری  امور عشایری شهرستان و تسطیح، ترمیم و بهسازی جاده های عشایری و پروژه آبرسانی آج اشمه را مورد بررسی قرار داد و فرماندار پیگیری مشکلات عشایر را فراتر از هر پیگیری خواند و تاکید کرد که  آب شرب عشایر باید به هر نحو ممکن مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon