هاشمی: امیدوارم روند مدال‌گیری‌مان استمرار داشته باشد/ در مورد جودو غیراحساسی تصمیم می‌گیریم

هاشمی: امیدوارم روند مدال‌گیری‌مان استمرار داشته باشد/ در مورد جودو غیراحساسی تصمیم می‌گیریم

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته ملی المپیک ابراز امیدواری کرد که مدال‌آوری اعضای کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون ادامه داشته باشد.

کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به اینچئون درباره عملکرد کاروان ایران در پنجمین روز بازی‌های آسیایی گفت: خوشبختانه روز خوبی را تا الان پشت سر گذاشتیم و امیدواریم که این مدال‌آوری استمرار داشته باشد. خوشبختانه شب در وزنه‌برداری و شمشیربازی هم شانس مدال داریم. در مجموع امروز روز پرمدالی خواهد بود.

وی ادامه داد: ووشوکاران کشورمان زحمت کشیدند و مدال‌های خوشرنگی کسب کردند. گرفتن یک طلا و 2 نقره در کشور کره کار سختی است اما ووشوکاران ما این کار را انجام دادند و باعث خوشحالی ما شد امیدوارم که سایر رشته‌ها هم مدال‌‌آوری را استمرار ببخشند. 

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که این کمیته چه برنامه‌هایی برای رشته‌‌های ناکامی مانند جودو دارد که در المپیک مقام بهتری کسب کند، خاطرنشان کرد: باید شرایط این‌گونه رشته‌‌ها در یک فضای کاملا غیراحساسی بررسی شود اما در رشته‌ای مانند جودو بیشتر بحث تکنیکی مطرح است و باید در پایه‌ها استعدادیابی شود که این کار انجام گرفته است.

هاشمی تصریح کرد: در جودو هر از چندگاهی چهره‌هایی به صورت مقطعی مطرح می‌شوند اما دوران آنها دیگر تمام شده است و باید نقاط ضعف و قوت را مورد بررسی قرار دهیم.

وی درباره اینکه چرا پاداش ورزشکاران را در همان دهکده بازی‌ها اهدا می‌کنند، عنوان کرد: ما در کمیته ملی المپیک می‌دانیم که نقشی حمایتی و معنوی را در مورد ورزشکاران داریم بحث‌های فنی برعهده مربیان و خود ورزشکاران است و حمایت‌ها برعهده ما. ما می‌دانیم یک ورزشکار یکی، 2 سال تمرین می‌کند تا در بازی‌های آسیایی مدال‌آوری کند. مجموعه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نقش حمایت از ورزشکاران را دارد. 

رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به این سوال که اگر کاروان ایران نتواند مانند بازی‌های آسیایی گوانگژو به مقام چهارمی برسد چه اتفاقی رخ می‌دهد، گفت: بعدا در این خصوص صحبت می‌کنم.

انتهای پیام/

یورو ۲۰۲۴
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon