گارد ملی عراق نباید بر اساس طائفه ای ایجاد شود/ نیازی به دخالت زمینی در عراق نیست

گارد ملی عراق نباید بر اساس طائفه ای ایجاد شود/ نیازی به دخالت زمینی در عراق نیست

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه نجف با اشاره به دستاوردهای نیروهای امنیتی و ضمن مخالفت با دخالت زمینی ائتلاف علیه داعش بر ضرورت تسریع در انتخاب وزیران امنیتی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه المسله، صدر الدین القبانجی در خطبه های نماز جمعه در حسینیه بزرگ فاطمیه نجف گفت: نیروهای مسلح و نیروهای مردمی دستاوردهای زیادی در بسیاری از محورها داشته اند.

وی افزود: مبارزه با داعش در عراق به نیروهای زمینی ائتلاف بین المللی نیازی ندارد و اگر ائتلاف در حمایت از عراق در مقابله با داعش جدی است باید به نیروهای مردمی کمک کند. زیرا از نبود حمایت مالی و تسلیحاتی رنج می برد. مقابله با داعش به نبود نیروهای زمینی ربطی ندارد بلکه به توان تسلیحاتی بر می گردد و ائتلاف بین المللی باید حمایت تسلیحاتی و نظامی از عراق به عمل آورد و از نیروهای مردمی حمایت کند.

القبانجی خواستار تسریع در ایجاد مجتمع های مسکونی برای آوارگان با توجه به اینکه استان های جنوبی و مرکزی ماه محرم و صفر را در پیش روی دارند و این استان ها میزبان میلیون ها زائر هستند شد و از حکومت خواستار بررسی این موضوع برای به وجود نیامدن هیچ مشکلی در این زمینه با توجه به زیارت اربعین شد.

القپانچی بر ضرورت عدم تشکیل گارد ملی بر اساس طایفه ای تاکید و  خواستار توجه به اصل کفایت و شفافیت در تشکیل آن شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عدم انتخاب وزرای امنیتی در دولت جدید این کشور تاکید کرد: درست نیست که کشور بدون وزیر دفاع یا کشور با توجه به چالش های کنونی بماند و این درست نیست که نخست وزیر اداره دو وزارت خانه را بر عهده گیرد و باید اصل ملی گرایی در انتخاب وزیران مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت