یعلون: عباس مسئول ترور ناکام «یهودا گلیک» است

یعلون: عباس مسئول ترور ناکام «یهودا گلیک» است

خبرگزاری تسنیم: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به تلاش یک جوان فلسطینی در قدس برای ترور «یهودا گلیک» خاخام افراطی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول ترور ناکام وی دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، «موشیه یعلون» طی اظهاراتی «محمود عباس» را مسئول تلاش برای ترور گلیک دانست و گفت که تلاش برای ترور گلیک در نتیجه تحریک فلسطینیان علیه یهودیان رخ داده است.

وی مدعی شد که عباس با دروغ های خود در خصوص حق عبادت یهودیان، موجب تحریک فلسطینیان شده و نتیجه آن نیز مقاومت است همچنانکه امروز ترور ناکام گلیک را شاهد بودیم.

وی افزود: تاکید ما این است که درگیری با فلسطینیان تنها بر سر زمین نیست بلکه به دلیل آن است که فلسطینیان حق ما برای زندگی در این سرزمین را به رسمیت نمی شناسند.

از سوی دیگر «اهارون اهارونوویچ» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: هرگز به مقاومت اجازه نخواهیم داد که در قدس قد علم کند، اسرائیل با قدرت با هر تلاشی برای آسیب رسانی به یهودیان را مقابله خواهد کرد.

در همین راستا پلیس رژیم اشغالگر صبح امروز به «موشیه فیگلین» یهودی افراطی اجازه داد تا به مسجد الاقصی یورش ببرد.

از شب گذشته تا کنون به دنبال تلاش افراد مسلح برای ترور «یهودا گلیک» خاخام افراطی و مسئول جمعیت امنای جبل الهیکل (مسجد الاقصی) در قدس اشغالی، درگیری بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیست تشدید شده است.

گلیک شب گذشته هدف تیراندازی از سوی افراد مسلح ناشناس در شهر قدس قرار گرفت و بنا به گفته منابع خبری صهیونیستی حال وی وخیم است.

بر پایه این گزارش ارتش رژیم صهیونیستی نیز «معتز حجازی» (32 ساله) اسیر آزاد شده فلسطینی را در شهرک سلوان واقع در جنوب مسجد الاقصی به بهانه تیراندازی به سمت گلیک به شهادت رساند.

نیروهای اشغالگر همچنین پدر و برادران شهید معتز حجازی را بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین در حی سلوان قدس مستقر شده و شب گذشته 6 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت