سایه سنگین سیاست داخلی آمریکا بر چشم انداز توافق هسته‌ای با ایران

سایه سنگین سیاست داخلی آمریکا بر چشم انداز توافق هسته‌ای با ایران

خبرگزاری تسنیم: دور جدید مذاکرات هسته‌ای با ایران در حالی آغاز شده است که سیاست داخلی آمریکا بر چشم انداز این مذاکرات سایه انداخته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به آغاز نشست سطح بالای مقامات ایران و آمریکا در عمان در آستانه پایان مهلت توافق هسته ای با ایران که 24 نوامبر است، اشاره کرد و نوشت که سیاست داخلی آمریکا مذاکرات هسته ای با ایران را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

بر اساس این خبر، تصور می شود که اگر این مذاکرات در طول هفته های آتی خوب پیش نرود، احتمال اقدام کنگره آمریکا برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران وجود دارد و در حالیکه اوباما قدرت وتوی این تحریم ها را داراست، اما چشم انداز احتمال وضع مجازات های جدید علیه تهران می تواند فرآیند مذاکرات هسته ای که مدت هاست آغاز شده است را مختل کند.

بر این اساس، با وجود نزدیک شدن به پایان مهلت توافق هسته ای جامع با ایران، تهران و 1+5 هنوز درباره قابلیت های برنامه هسته ای ایران با یکدیگر اختلاف دارند و درحالیکه تهران بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای خود تاکید دارد، غرب هنوز در این رابطه قانع نشده است.

بعد از نشست امروز یکشنبه بین جواد ظریف وزیر خارجه ایران با جان کری همتای آمریکایی او، مدیران سیاسی گروه 1+5 مذاکراتی را در روز سه شنبه هفته جاری در مسقط برگزار خواهند کرد؛ در این بین، اشتون مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

دوری بعدی این مذاکرات در 18 نوامبر (27 آبان) در وین برگزار می شود.

رویترز نوشت که حصول توافق جامع هسته ای با ایران به معنای یک پیروزی در عرصه سیاست خارجی برای اوباما است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان