عمان: در مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ پیشرفت حاصل شده است

عمان: در مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 پیشرفت حاصل شده است

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه عمان اعلام کرد که در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ پیشرفت حاصل شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "تایمز عمان"، مذاکرات هسته‌ای ایران در مسقط، پایتخت عمان، امروز با دیدار بین وزرای خارجه ایران و آمریکا و نیز هماهنگ کننده گروه 1+5 آغاز شد. دیپلمات‌ها در این دیدار سعی کردند که شکاف‌ها در مسائل عمده به مانند ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم و نیز جدول زمانی و چگونگی رفع تحریم‌های ایران برطرف سازند.

"یوسف بن علوی" وزیر امور خارجه عمان پس از پایان گفت‌وگوهای امروز، گفت: نشست‌هایی که امروز برگزار شده نتیجه 5 سال تلاش سلطنت عمان برای کاهش فاصله میان ایران و غرب و گرد آوردن تمامی طرف‌ها بر روی میز و یافتن راه حل مسالمت‌آمیز برای شرایط هسته‌ای ایران است.

وی افزود که این گفت‌وگوها که بخشی از نهمین دور مذاکرات هسته‌ای است تنها 2 هفته پیش از ضرب الاجل 24 نوامبر بوده این در حالی است که در مذاکرات امروز پیشرفت حاصل شده و انتظار می‌رود پیشرفت بیشتری در مذاکرات فردا حاصل شود.

وزیر امور خارجه عمان اضافه کرد: فردا قادر خواهیم بود تا توافقی درباره موضوعات بزرگ حاصل کنیم و انتظار داریم تا راه حلی برای برخی از موضوعات مورد اختلاف حاصل شود. آنها همچنان در حال مذاکره هستند و آنها همچنان در حال مذاکره جدی درباره برخی موضوعات بوده و امیدوار هستم که به توافق برسند.

"عبدالمنعم الحسنی" وزیر اطلاع رسانی عمان نیز روز یکشنبه گفت: این نشست‌ها منعکس کننده نقش مثبت عمان به عنوان پیش برنده صلح است.عمان با میزبانی این نشست‌ها نقش مهمی را ایفا کرده و به بهبود روابط میان ایران و غرب کمک کرده است.

الحسنی افزود: نشست امروز در مسقط نشانه سیاست خارجی موفق عمان و نقش این کشور در برگزاری این مذاکرات است. ما بخشی از مذاکرات نیستیم اما شرایط را برای نشست‌های موفقیت‌آمیزفراهم کرده‌ایم.

وی گفت: این نشست‌ها نشان از احترامی است که آمریکا، اتحادیه اروپا و ایران برای عمان و سلطان قابوس بن سعید و دیدگاه وی دارند. این نشست‌ها همچنین منعکس کننده نقش عمان به عنوان بازیگر صلح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وزیر اطلاع رسانی عمان اضافه کرد: روابط عمان با هر کدام از این کشورها عالی بوده و این دلیل آن است که آنها در اینجا حضور دارند و به نقش عمان احترام می‌گذارند و ما نیز این را ستایش می‌کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوار هستیم این نشست‌ها با خبرهای خوب و موفقیت‌آمیز از مسقط به پایان برسد. این برای عمان و جهان خیلی مهم است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت