موگرینی از تلاش‌های اشتون برای دستیابی به توافق جامع با ایران تا ۲۴ نوامبر حمایت می‌کند

موگرینی از تلاش‌های اشتون برای دستیابی به توافق جامع با ایران تا 24 نوامبر حمایت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که فدریکا موگرینی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کاترین اشتون برای دستیابی به توافق جامع با ایران تا ۲۴ نوامبر حمایت می‌کند.

«کاترین ری» سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره  احتمال حضور موگرینی در مذاکرات هسته‌ای عمان اعلام کرد که با توجه به توافق میان طرف‌های مذاکره کننده در جولای 2014، کاترین اشتون تا پایان مهلت 24 نوامبر در مذاکرات حضور خواهد داشت  و جایگزینی یکی مذاکره‌کننده‌ها تنها سه هفته پیش از پایان مهلت تعیین شده را اقدام مناسبی ندانست.

سخنگوی موگرینی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برنامه وی برای سفر به ایران گفت که او تا کنون برنامه‌ای برای این سفر نداشته است.

وی در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر ارزیابی موگرینی از نگرش ایران در تعامل با قدرت‌های جهانی گفت: موگرینی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر اشتون برای دستیابی به توافق جامع با ایران تا 24 نوامبر حمایت می‌کند. او با این مسئله موافق است که هدف نهایی از مذاکرات دستیابی به توافق جامع با ایران به شیوه‌ای است که جامعه بین‌الملل  از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اطمینان حاصل کند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان