افزایش ۵۷ درصدی بارندگی در استان زنجان

افزایش 57 درصدی بارندگی در استان زنجان

خبرگزاری تسنیم: رئیس پیش بینی و تحقیقات هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت جوی این هفته برفی و بارانی پیش‌بینی می‌شود، گفت: در طول دو ماه گذشته میزان بارندگی در استان زنجان نسبت به میانگین بلند مدت ۵۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

صونا صرفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به اینکه از عصر امروز بارش‌های پراکنده در سطح استان آغاز می‌شود، اظهار داشت: برای فردا هیچ بارندگی در سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه عصر روز دوشنبه سیستمی از عرض‌های بالاتر زنجان عبور می‌کند، ابراز کرد: این سیستم گذری سبب افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در برخی از مناطق می‌شود.

رئیس پیش بینی و تحقیقات هواشناسی استان زنجان با اشاه به اینکه تاثیرات این سیستم گذری روز چهارشنبه آشکار می‌شود، تصریح کرد: روز چهارشنبه بارش‌های به صورت برف و بارن پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول 24 ساعته گذشته ماهنشان با دمای 11 درجه بالای صفر به عنوان گرم‌ترین و قیدار با دمای چهار درجه زیر صفر به عنوان سردترین منطقه استان شناسایی شده است، افزود: دمای کنونی زنجان هفت درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است.

افزایش 57 درصدی بارندگی در زنجان

صرفی با اشاره به اینکه میانگین بارش استان زنجان در بلند مدت 55 میلی‌متر است، عنوان کرد: در طول دو ماه گذشته میزان بارندگی در استان زنجان نسبت به میانگین بلند مدت 57 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش‌های استان زنجان از روز نخست مهر ماه تا پایان آبان ماه امسال 87 میلی‌متر اندازه‌گیری شده است، ابراز کرد: میانگین بارش در طول مهر ماه و آبان ماه سال گذشته 71 میلی‌متر بوده است.

رئیس اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان بارش در شهرستان زنجان در طول مهر و آبان ماه امسال 68 میلی متر بوده است، تصریح کرد: در خرمدره نیز 63 میلی‌متر بارش گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از بین شهرستان‌های زنجان بیشترین بارش در طول دو ماه گذشته در شهرستان قیدار بوده است، عنوان کرد: بارندگی‌های مهر و آبان ماه امسال در شهرستان قیدار 110 میلی‌متر بوده است.

صرفی با اشاره به اینکه میزان بارش در طول مهر و آبان ماه امسال در شهرستان ماهنشان، آببر 54 و 61 میلی‌متر بوده است، گفت: 85 و 66 میلی‌متر نیز میزان بارش‌ها در گرماب و خیر‌آباد اعلام شده است.

وی با بیان اینکه آمار اعلام شده مربوط به سال زراعی 93- 94 است، خاطرنشان کرد: میزان بارش سال زراعی 93- 94 در برخی از ایستگاه‌های استان زنجان بیش از حد نرمال گزارش شده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon