ارسال ۲۲ تُن دارو به کربلا و اعزام ۲۸۰ پزشک و پرستار ایرانی به عراق و عربستان

ارسال 22 تُن دارو به کربلا و اعزام 280 پزشک و پرستار ایرانی به عراق و عربستان

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال احمر از ارسال ۲۲ تُن دارو و ۱۸۰ پزشک برای ارائه خدمات در اربعین حسینی از سوی این مرکز به عراق و ۱۰۰ نفر کادر پزشکی جهت ارائه خدمات به عمره گزاران در عربستان خبر داد.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سیدعلی مرعشی، با تشریح اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر برای ایام اربعین حسینی و عمره مفرده اظهار داشت: برای ایام عزاداری اربعین حسینی، در مجموع 180 نفر شامل جراح عمومی، متخصص قلب، متخصص داخلی، طب اورژانس، بیهوشی، پزشک عمومی آقا و خانم پرستار آقا و خانم، متخصص دارویی به عراق اعزام می‌شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: این تیم‌ها از 5 آذر ماه به عراق اعزام شدند که به زودی در چادرهای مخصوص هلال احمر در بین راه نجف کربلا و همچنین بین الحرمین، مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: این گروه 180 نفره با استقرار در موکب‌های ایرانی در بین نجف کربلا در چهار درمانگاه ایرانیان در کربلای معلی مستقر می‌شوند و به ارائه خدمات پزشکی به صورت رایگان به زائران خواهند پرداخت.

مرعشی گفت: همچنین 22 تُن دارو و تجهیزات پزشکی به کربلای معلی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی ارسال شد.

رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت همچنین از آمادگی تیم پزشکی این مرکز برای اعزام به عربستان خبر داد و افزود: هم‌اینک مصاحبه تمام پزشکان اعزامی به سرزمین وحی انجام شده است و به زودی به عربستان اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: همزمان با آغاز اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی، تیم پزشکی نیز جهت تجهیز و راه‌اندازی درمانگاه‌های ایرانی در مدینه منوره اعزام خواهند شد.

مرعشی گفت: همچون سال‌های گذشته تیم پزشکی شامل متخصص زنان، پزشک عمومی، پرستار، متخصص داخلی و غیره به سرزمین وحی اعزام می‌‌شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، هر ماه حدود 100 نفر از مرکز پزشکی به عربستان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon