جشنواره بین‌المللی معلمان جهان اسلام در مشهد برگزار می‌شود

جشنواره بین‌المللی معلمان جهان اسلام در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: جشنواره بین‌المللی معلمان جهان اسلام در مشهد برگزار می‌شود.

سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی معلمان جهان اسلام که یک جشنواره علمی، فرهنگی و هنری بوده تحت عنوان آخرین پیامبر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره یک رویکرد کلی دارد که هدف نهایی آن رسیدن یک موضوع از 10 موضوع درسی جهان اسلام به صورت واحد بوده تا در سطح جهان اسلام این درس تدریس شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کلیه معلمانی که در جهان اسلام مشغول به امر تعلیم و تربیت هستند شامل این جشنواره می‌شوند و دو کمیته اجرایی دارد که در رأس آنها وزیر آموزش‌وپرورش قرار دارد و در خراسان رضوی هم این مهم بر عهده مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوده و دبیرخانه این طرح نیز در معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی تعریف شده است.

حسینی تصریح کرد: این طرح نوشته شده و به تصویب هم رسیده و آماده اجراست و با این جشنواره و در صورت فراهم‌شدن مقدمات لازم در سال نخست کشورهای مسلمان خاور میانه در مرحله اجرا قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: در کل دنیا هم برای کشورهای مسلمان این طرح را در نظر داریم تا اجرا کنیم و در گام نخست 51 کشور مسلمان جهان را آموزش می‌دهیم و دو بحث علمی آن مقالات، تعلیفات و آثار را با رویکرد تعلیم و تربیت در جهان اسلام کار می‌کند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در بخش هنری هم تولید آثار هنری در رشته‌های گوناگون اعم از خوشنویسی، عکاسی، ادبیات، هنرهای تجسمی و غیره را با موضوع نبی اکرم(ص) و ساعت تعلیم و تربیت پرداخته می‌شود.

حسینی گفت: این جشنواره به صورت موضوعی به استان‌ها ابلاغ می‌شود و دبیرخانه کشوری آن هم در خراسان رضوی بوده و در استانهای دیگر نیز دبیرخانه موضوعی دارد.

وی افزود: افتتاحیه این جشنواره در اول مهرماه و احتتامیه آن هم در هفته بزرگداشت مقام معلم هر سال تعریف شده و با نگاه پایتخت معنوی جهان اسلام منبعث شده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon