آمریکا و ترکیه در آستانه توافق بر سر نحوه مقابله با داعش هستند

آمریکا و ترکیه در آستانه توافق بر سر نحوه مقابله با داعش هستند

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه آمریکایی امروز دوشنبه نوشت که آمریکا و ترکیه در حال نزدیک شدن به توافقی هستند که به ارتش آمریکا و نیروهای ائتلاف اجازه خواهد داد تا از پایگاه‌های هوایی ترکیه در عملیات علیه داعش استفاده کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام های رسمی آمریکایی و ترکیه ای نوشت، ایالات متحده و ترکیه در حال دستیابی به توافقی هستند که بر اساس آن ترکیه اجازه استفاده ارتش آمریکا و نیروهای ائتلاف برای عملیات علیه داعش را خواهد داد.

بر اساس این گزارش مقام های آمریکایی و ترکیه ای افزودند که توافق احتمالا شامل ایجاد منطقه حائل در بخشی از مرزهای سوریه برای حفاظت از آوارگان و نیروهای مخالف دولت بشار اسد خواهد شد.

مجوز استفاده آمریکا و متحدان آن از پایگاه های نظامی ترکیه به نیروهای ائتلاف این اجازه را خواهد داد تا به حملات خود علیه شبه نظامیان داعش ادامه دهند. ترکیه پیش از این با آموزش 2 هزار نفر از نیروهای مخالف دولت سوریه در داخل مرزهای خود موافقت کرده و نیروهای ویژه خود را برای آموزش پیشمرگه های کرد به عراق اعزام کرده است.

این توافق احتمالی نشانگر کاهش اختلافات بین آمریکا و ترکیه است در شرایطی که آمریکا و نیروهای ائتلاف حملات هوایی خود علیه داعش را در عراق و سوریه ادامه می دهند.

به نوشته وال استریت ژورنال این توافق شامل ایجاد منطقه پرواز ممنوع که مقام های ترکیه به دنبال آن هستند نخواهد بود. بر اساس این توافق نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا یک هشدار آرام وبه دولت بشار اسد در سوریه می فرستند که از منطقه حائل مرزی ایجاد شده دور بماند و در غیر این صورت با اقدامات تلافی جویانه روبرو خواهد شد.

این توافق احتمالی پس از آن است که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته به ترکیه سفر کرده و هدف اصلی از این سفر کاهش اختلافات واشنگتن و آنکارا در خصوص نحوه مقابله با داعش بوده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت