حیدر العبادی بر تشکیل گارد ملی عراق تاکید کرد

حیدر العبادی بر تشکیل گارد ملی عراق تاکید کرد

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر عراق با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون بازخواست و عدالت و مساوات در راستای مبارزه با فساد در نهادهای دولتی تاکید کرد که اجازه حضور بیشتر "سربازان خیالی" و نظامیان در ارتش را نمی دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "حیدر العبادی" در مقاله ای که روز شنبه در روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" منتشر شد، با اشاره وجود 50 هزار "سرباز خیالی" که نام آنها به صورت جعلی در ارتش عراق ثبت شده است، اعلام کرد که اجازه حضور بیشتر "سربازان خیالی" و افسران و فرماندهان در ارتش را نمی دهد.
وی در ادامه ضمن تاکید بر تجهیز و آموزش نیروهای پیشمرگه، بر همکاری بغداد با آمریکا و دیگر شرکای بین المللی آن، به منظور آموزش و تجهیز نیروهای قبایل سنی مذهب که علیه داعش می جنگند، اعلام آمادگی کرد.
نخست وزیر عراق همچنین تاکید کرد: تلاش می کنیم گارد ملی که در کنار ارتش باشد، تشکیل دهیم  و در صورت امکان، برخی از افراد آموزش دیده قبایل را در نهادهای امنیتی و گارد ملی، به کارمی گیریم.
پیشتر نیز حیدر العبادی طی سخنانی از اقدامات قانونی و اجرایی برای تشکیل نیروی گارد ملی خبر داده بود.
حیدر العبادی در ادامه مقاله خود به قانون بازخواست و عدالت و مساوات برای بازگشت کارکنان سابق دولت از جمله بعثی ها به ادارات دولتی و امنیتی کشور اشاره کرد و گفت: این قانون را تعدیل خواهیم کرد و برای جذب این افراد و ادامه خدمت آنها در نهادی دولتی و امنیتی بر اساس قانون اصلاح شده عمل می کنیم.
نخست وزیر عراق گفت: قانون عدالت و بازجویی را که راه حلی برای مساله ریشه کن کردن حزب بعث خواهد بود، اصلاح خواهیم کرد تا بر اساس این قانون اصلاح شده بتوانیم از کارکنان دولت سابق در دوره صدام که دستشان به خون مردم عراق آلوده نشده است، مجددا استفاده کنیم.
انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت