تاکید ظریف و موگرینی بر عدم اتلاف وقت در رسیدن به توافق هسته‌ای

تاکید ظریف و موگرینی بر عدم اتلاف وقت در رسیدن به توافق هسته‌ای

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی پنجشنبه شب در بروکسل با هم دیدار کردند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی اتحادیه اروپا، دو طرف در این دیدار درباره برنامه هسته ای ایران تبادل نظر و بر عدم اتلاف وقت در رسیدن به توافق تاکید کردند.

مذاکرات در بازه زمانی توافق شده به نتیجه برسد

موگرینی گفت: ما بر تعهد عمیق خود برای یک راه حل دیپلماتیک که به نگرانی های بین‌المللی درباره ماهیت صرفا صلح‌آمیز موضوع هسته‌ای ایران پاسخ دهد، تاکید کردیم. مذاکرات باید در چارچوب زمان توافق شده به نتیجه برسد.

 بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، ظریف  و موگرینی درباره پاره‌ای از موضوعات، از حقوق بشر گرفته تا بحران در منطقه نظیر سوریه، عراق، افغانستان و تهدید مشترک داعش گفتگو کردند.

رابطه ایران و سایر کشورها برای ثبات در منطقه، حیاتی است

 

موگرینی در این زمینه گفت: رابطه بین ایران و سایر کشورهای منطقه برای ثبات منطقه ضروری و حیاتی است. اتحادیه اروپا احساس می کند که شرایط امنیتی فعلی در منطقه ضرورتی را برای مشورت و همکاری قدرتهای منطقه‌ای، خنثی کردن تنش‌های مذهبی و پرداختن به دلایل اصلی ظهور داعش و بحران در سوریه و عراق ایجاد کرده است. 

 

 

وی ایران را تشویق کرد تا از نفوذ قابل ملاحظه خود برای ایجاد یک عراق باثبات و فراگیر کمک کند که به نفع هر دو، ایران و اتحادیه اروپاست. خانم موگرینی همچنین ایران را تشویق کرد تا به یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه و تحت حمایت استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه کمک کند.

 

وزیر امور خارجه ایران پیش از این و روز گذشته با وزیر خارجه آمریکا در ژنو، و امروز با همتای آلمانی خود در برلین دیدار کرده بود.

آقای ظریف قرار است فردا در پاریس با وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفتگو کند. وزیر امور خارجه آمریکا نیز فردا در پاریس خواهد بود. جان کری گفته است که احتمال دارد وی مجدد با همتای ایرانی خود در پاریس نیز دیدار و گفتگو کند.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران از روز چهارشنبه و با دیدار دوجانبه ظریف و کری آغاز شد. روز پنجشنبه نیز دیدارهای دوجانبه ایران و آمریکا در سطح معاونان ادامه یافت و قرار است تا روز شنبه 27 دی ادامه داشته باشد.

در نهایت ایران و مدیران سیاسی 1+5 روز یکشنبه 28 دی ماه با هم دیدار جمعی خواهند داشت.

انتهای پیام/. 

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
او پارک
پاکسان
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت