آلمان:اروپا و آمریکا درباره چگونگی مقابله با پوتین اختلاف دارند

آلمان:اروپا و آمریکا درباره چگونگی مقابله با پوتین اختلاف دارند

خبرگزاری تسنیم: وزیر دفاع آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که میان اروپا و آمریکا درباره چگونگی مقابله با رئیس جمهور روسیه در موضوع اوکراین شکاف وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز،‌ "اورزولا فون در لاین" وزیر دفاع آلمان روز جمعه هشدار داد که مسلح کردن نیروهای اوکراینی برای مبارزه با جدایی‌طلبان در شرق این کشور به تشدید درگیری‌ها منجر شده و شانس موفقیت در برابر افراد مسلح را که بالقوه به صورت نامحدود از تامین تسلیحات از مسکو بهره می‌برند کم می‌کند.

وی که در آغاز کنفرانس امنیتی سالانه در مونیخ صحبت می‌کرد بر وجود شکاف میان اروپا و آمریکا درباره چگونگی مقابله با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه که از جدایی طلبان اوکراینی حمایت می‌کند، تاکید کرد.

جدایی طلبان شرق اوکراین طی روزهای اخیر توانستند پیشروی‌های جدیدی را در شرق بدست بیاورند.

برخی اعضای کنگره آمریکا اخیرا فشارها بر "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا برای ارائه تسلیحات کشنده به کی‌یف برای مبارزه با جدایی طلبان را افزایش داده‌اند.

اورزولا فون در لاین در سخنرانی خود گفت: آیا ما مطمئن هستیم که با انتقال سلاح، اوضاع را برای مردم در اوکراین بهبود خواهیم بخشید؟ آیا واقعا ما مطمئن هستیم که اوکراین می‌تواند در برابر ماشین نظامی روسیه پیروز شود؟ و آیا این دستاویزی برای روسیه نخواهد بود تا آشکارا در درگیری مداخله کند؟

وی در حالی این سخنان را مطرح می‌کرد که "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان و "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه به مسکو رفته‌اند تا با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه به گفت‌وگو پرداخته تا به درگیری‌ها در اوکراین که تا کنون به کشته شدن بیش از 5 هزار نفر منتهی شده پایان ببخشند.

وزیر دفاع آلمان در ادامه سخنانش گفت که هیچ تناقضی میان تصمیم برلین در ارسال تسلیحات به کردهای عراقی برای مبارزه با داعش و عدم تمایل این کشور برای مسلح کردن کی‌یف وجود ندارد.

وی گفت: مذاکره با داعش "غیر قابل تصور" است این در حالی است که کانال‌های ارتباطی با روسیه و مخالفان اوکراینی باز است.

 ارسولا ون در لین افزود که شورشیان داعش در عراق و سوریه دسترسی بسیار محدودتری به تسلیحات در مقایسه با شورشیان در شرق اوکراین دارند.

وی گفت: داعش تسلیحات بسیار مدرنی دارد اما این تسلیحات محدود هستند. اما حمایت تسلیحاتی روسیه از جدایی‌طلبان به صورت بالقوه نامحدود است.

وزیر دفاع آلمان بار دیگر بر دیدگاه برلین، پاریس، لندن و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا تاکید کرد که هیچ راه‌حل نظامی برای حل بحران اوکراین با روسیه وجود ندارد و دیپلماسی ترکیب شده با تحریم‌های اقتصادی همچنان راه پیش رو است.

وی گفت: انزوای کنونی روسیه بی سابقه است و روسیه پیشتر در حال پرداخت بهای گزافی برای اقدامات خود است.

از سوی دیگر "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا ضمن تاکید بر اینکه ایالات متحده و اروپا باید در خصوص بحران اوکراین، در کنار یکدیگر باشند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را متهم کرد که در حالی خواستار صلح است که نیروهای نظامی خود را وارد مرزهای اوکراین می کند.

بایدن افزود: اکنون موقعیتی است که آمریکا و اروپا باید در کنار یکدیگر باشند و موضع سختی را اتخاذ کنند. روسیه نمی تواند اجازه داشته باشد تا نقشه اروپا را تغییر دهد چرا که این مساله دقیقا کاری است که آنها در حال انجام دادن آن هستند.

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: بنابر این ما باید ایستادگی کنیم، ما آمریکا و اروپا به طور کلی، باید در خصوص اوکراین در شرایط کنونی، کنار همدیگر باشیم. اوکراین به کمک های مالی و حمایت ما نیاز دارد، در شرایطی که اصلاحات را دنبال می کند.

بایدن اشاره ای به تصمیم احتمالی آمریکا برای ارسال اسلحه و کمک های کشنده به اوکراین نکرده است. در حالی که مقام های رسمی دولت آمریکا پیش از این اعلام کرده اند که واشنگتن، مساله ارسال سلاح های کشنده به اوکراین را مورد نظر قرار داده ، وزرای دفاع ناتو در نشست بروکسل، مخالفت خود را با ارسال سلاح برای ارتش اوکراین اعلام کرده اند.

انتهای پیام/پ

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت