رونمایی از فاز دوم طرح بشیر با هدف تحکیم بنیان خانواده


رونمایی از فاز دوم طرح بشیر با هدف تحکیم بنیان خانواده

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بهزیستی کشور از رونمایی از فاز دوم طرح بشیر با هدف تحکیم بنیان خانواده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همایون هاشمی در جلسه انعقاد تفاهمنامه مشترک همکاری میان سازمان بهزیستی کشور و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، اظهار داشت: ما تجربه خوبی در سنوات گذشته با قوه قضاییه داشتیم و صلاح مملکت نیز در همین مشارکت‌هاست.

وی ادامه داد: امروز بهزیستی در کنار یک استوانه مهم نظام یعنی قوه قضاییه قرار دارد و در راستای انجام وظایف خود عمل می‌کند. در موضوع سند همکاری امروز نیز که سندی جامع‌الاطراف است بهزیستی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به دغدغه‌هایی که در چند موضوع اجتماعی وجود دارد، افزود: در موضوعاتی از جمله اعتیاد و موضوع خانواده و تحکیم آن برنامه‌هایی داریم که با آموزش میدانی پیش می‌رود ضمن این‌که موضوع مهارت‌های زندگی، فرزند پروری، ازدواج و پدیده شوم طلاق زندگی بعد از طلاق می‌تواند فصل مشترک دو دستگاه باشد.

هاشمی افزود: در طرح جامع بشیر با هدف پیشگیری از طلاق سهم عمده‌ای از مشارکت معاونت اجتماعی دیده شده است و این طرح در حال حاضر با 350 مرکز مشاوره و 850 کلینیک فاز اول خود را می‌گذراند و به زودی از فاز دوم آن رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که 1360 ان جی اوی تخصصی در حوزه اعتیاد فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: پیشگیری از اعتیاد با استفاده از ظرفیت مردمی انجام می‌شود ضمن این‌که سازمان بهزیستی ظرفیت کاملی را در این موضوع در طبق اخلاص گذاشته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: قسمت عمده‌ای از مشارکت‌های مردمی را می‌توانیم در این طرح‌ها وارد کنیم و از سال گذشته نیز 700 میلیارد تومان مشارکت مردمی داشتیم ضمن این‌که گروه‌هایی را در طب سنتی و طب پیشگیری ایجاد کردیم.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon