نمایشگاه بهاره بیرجند از ۱۳ اسفند‌ماه برپا می‌شود

نمایشگاه بهاره بیرجند از 13 اسفند‌ماه برپا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن خراسان جنوبی گفت: به منظور تامین مایحتاج نوروزی مردم و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از ۱۳ اسفندماه گشایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت خراسان جنوبی،  مهدی ماهگلی اظهار داشت: تنظیم بازار و عرضه مستقیم کالا، دسترسی مردم به کالای مورد نیاز با قیمت مناسب، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و کنترل قیمت و حمایت از مصرف کنندگان از اهداف برپایی نمایشگاه بهاره است.

وی افزود:در نمایشگاه‌های امسال مردم می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را از 5 تا 15 درصد زیر قیمت بازار تهیه کنند.

وی بیان کرد: نمایشگاه فروش بهاره در مرکز استان با 120 غرفه در محل نمایشگاه بین المللی از 13 اسفند ماه به مدت یک هفته با اولویت کاﻻهایی نظیـر پوشاک,کیف و کفش، آجیل و خشکبار، مـواد پروتئینی، لبنی، شوینده، قند و شکر، برنج و ماهی برپا می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه نمایشگاه بهاره امسال با تاکید بر کیفیت است،  اظهار داشت: کمیته‌‌های تخصصی قیمت‌گذاری تشکیل شده و واحدهای تولیدی و صنفی متقاضی در نمایشگاه‌های استان باید درخواست و فاکتورهای قیمت محصولات خود را به کمیته برگزاری نمایشگاه ارائه دهند تا بررسی‌های لازم در مورد حاشیه سود و تخفیف‌های اعمالی انجام و نتیجه آن اعلام شود و کالای مربوطه پلمپ قیمت شود.

ماهگلی گفت: کمیته نرخ‌گذاری با مسئولیت بازرسی و نظارت سازمان و با حضور نمایندگان استانداری، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان ،کارشناسان اتحادیه ذیربط، نماینده اتاق اصناف، نماینده مرکز بهداشت و درمان تشکیل شده که نسبت به تعیین نرخ کالاها با مد نظر قرار دادن میانگین 15 درصد کمتر از سطح بازار و کالای مرغوب و با کیفیت قبل از برگزاری نمایشگاه اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازرسان سازمان، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر نمایشگاه‌های بهاره نظارت دارند، بیان کرد: چنانچه غرفه داران قیمت‌های اعلامی را رعایت نکنند با آنها به عنوان متخلف برخورد می‌شود و شهروندان هم می‌توانند هرگونه شکایت انتقاد و پیشنهاد در مورد نمایشگاه را به دفاتر مستقر در نمایشگاه و یا تلفن 124 سازمان گزارش کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
فلای تو دی