بحران یمن مقامات شورای همکاری خلیج فارس را به ریاض کشاند

بحران یمن مقامات شورای همکاری خلیج فارس را به ریاض کشاند

خبرگزاری تسنیم: ولی عهد بحرین، ولی عهد ابوظبی، نخست‌وزیر قطر، و وزیر کشور کویت به منظور بررسی بحران یمن و نا آرامی‌های اخیر این کشور به همراه هیئتی بلندپایه از کشورهای خود، به ریاض رفتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الریاض عربستان، «محمد بن نایف بن عبدالعزیز» جانشین ولی عهد عربستان، با «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولی عهد بحرین، «محمد بن زاید آل نهیان» ولی عهد ابوظبی، «عبدالله بن ناصر آل ثانی» نخست‌وزیر قطر، و «محمد الخالد الصباح» وزیر کشور کویت که به این کشور سفر کرده بودند دیدار کرد و درباره تازه ترین تحولات منطقه بویژه تحولات یمن با آنها گفت‌وگو کرد.

مقامات شورای همکاری خلیج فارس که امروز شنبه یکم فروردین به همراه هیئت‌هایی بلندپایه از کشورهای خود به ریاض رفته بودند، در این نشست ضمن ابراز نگرانی از تحولات یمن، نسبت به عواقب وخیم بحران این کشور که صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند، هشدار دادند.

سران شورای همکاری خلیج فارس همچنین ضمن حمایت از عبدربه منصور هادی ریئس‌جمهور مستعفی یمن تاکید کردند که امنیت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و امنیت یمن از یکدیگر جداشدنی نیست.

طرفهای شرکت کننده در این نشست همچنین بر ضرورت تسریع در برگزاری نشست ریاض زیر نظر شورای همکاری خلیج فارس که عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن خواستار برگزاری آن شده است، تاکید کردند.

این در حالی است که ترکی فیصل رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان نیز بعد از نا‌آرامی‌های اخیر یمن و انتقال عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن به مکانی امن گفت که ما باید برای حمایت‌های مالی، سیاسی و حتی نظامی از عبدربه منصور هادی آماده باشیم.

عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن بعد از حملات اخیر به کاخ ریاست‌جمهوری در عدن، به مکانی امن منتقل شد.

این در حالی است که در پی حملات تروریستی روز گذشته و کشته و زخمی شدن صدها تن از مردم یمن، گفت‌وگوهای ملی این کشور که بعد از استعفای عبدربه منصور هادی زیر نظر سازمان ملل در حال برگزاری بود متوقف شده و جمال بنعمر فرستاده ویژه سازمان ملل نیز این کشور را به طور ناگهانی ترک گفته است.

از سوی دیگر کمیته انقلابی یمن ضمن اعلام بسیج عمومی بر ضرورت مقابله با تروریست‌ها تاکید کرد.

در همین حال خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که ارتش آمریکا بقیه نیروهایش از عدن را خارج و همه مستندات مربوطه را منهدم کرده است.

پیش از این نیز شبکه خبری سی ان ان اعلام کرده بود که آمریکا 100 تن از نیروهای نظامی ویژه خود را از یمن خارج می‌کند.

این در حالی است آمریکا قبلا به دلایلی که آن را امنیتی اعلام کرده بود سفارت خود را در صنعاء پایتخت یمن تعطیل کرده بود.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت