شورای امنیت درباره یمن تشکیل جلسه می دهد

شورای امنیت درباره یمن تشکیل جلسه می دهد

خبرگزاری تسنیم: شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز یکشنبه درباره اوضاع یمن تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری ایلاف، دیپلماتها گفتند که شورای امنیت امروز جلسه ای اضطراری را برای بحث درباره تحولات اخیر در یمن برگزار می کند.

این جلسه به درخواست عبدربه منصور رئیس جمهور مستعفی یمن برگزار خواهد شد.

عبدربه منصور هادی در نامه خود به نماینده فرانسه که ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، خواستار اعمال تحریم علیه کسانی شد که آنها را "ایجاد کنندگان ناامنی" در یمن خواند.

او همچنین در این نامه خواهان صدور قطعنامه ای الزام آور به منظور آنچه آن را "مقابله با حوثی ها و هم پیمانان آنها و توقف تجاوزگری آنها خصوصا علیه شهر عدن" دانست، شد.

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن اخیرا از شهر صنعا به عدن گریخت و در تلاش برای تشکیل دولت خود خوانده خود با حمایت عربستان در آنجا به منظور مقابله با انقلاب مردمی به رهبری جنبش انصارالله است.

عبدربه منصور هادی در نامه اش به زعم خود، اقدامات "حوثی ها و هم پیمانان آنها را تهدید کننده صلح و امنیت در یمن، منطقه و جهان" خواند و خواستار مقابله با آن شد..

نمایندگان 15 عضو شورای امنیت در جلسه امروز گزارشی را درباره اوضاع یمن دریافت خواهند کرد که به احتمال زیاد، جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل در امور یمن آن را از طریق ویدئو کنفرانس به این اعضا ارائه خواهد کرد.

نمایندگانی از یمن و قطر که هم اکنون ریاست شورای همکاری خلیج فارس را دارد، در جلسه سخنرانی خواهند کرد و سپس جلسه پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

دیپلماتها گفتند: این احتمال وجود دارد اما قطعی نیست که شورای امنیت در این جلسه بیانیه ای را صادر کرد؛ نه مصوبه ای که مذاکره درباره آن در طول چند ساعت دشوار خواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت