ظریف: اکنون فهم بهتری از موضوعات داریم

ظریف: اکنون فهم بهتری از موضوعات داریم

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با همتایان فرانسوی و آلمانی خود گفت: "فکر می کنم اکنون فهم بهتری از موضوعات داریم و فکر می‌کنم با یک تفاهم مشترک بتوانیم به سمت راه حل برویم."

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به لوزان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با فرانک والتر اشتاین‌مایر و لوران فابیوس همتایان آلمانی و فرانسوی‌اش گفت: "دیدار بسیار خوبی داشتیم. بحث‌های بسیار خوبی با وزرای خارجه فرانسه و آلمان داشتیم."

ظریف عنوان کرد: "نشانه‌ها حاکی از آن است که می‌توانیم به جلو حرکت کنیم. ایران با اراده سیاسی وارد مذاکرات شده و طرف مقابل نیز باید این اراده را از خود نشان دهد. طرف مقابل متوجه شده که تحریم، فشار و توافق با هم امکانپذیر نیست."

وزیر امور خارجه ایران در ادامه افزود: "من فکر می‌کنم اکنون فهم بهتری از موضوعات داریم و فکر می‌کنم با یک تفاهم مشترک بتوانیم به سمت راه‌حل برویم. ما همیشه گفته‌ایم با اراده سیاسی امکان رسیدن به راه حل وجود دارد."

ظریف در ادامه گفت: "من از دو ملاقاتی که با وزرای خارجه آلمان و فرانسه داشتم احساس می کنم طرف مقابل نیز با همین علاقه وارد موضوع شده است."

وی ملاقات‌هایش با وزرای خارجه فرانسه و آلمان را خوب خواند و افزود: "ما همه موضوعاتی که نیاز به حل شدن دارد را مورد بحث قرار دادیم و فکر می‌کنم پیشرفت داشتیم و به سمت جلو حرکت می‌کنیم. فکر می‌کنم می‌توانیم پیشرفت مورد نیاز را داشته باشیم."

ظریف افزود: "فکر می‌کنم می‌توانیم پیشرفت مورد نیاز را برای حل موضوعات داشته باشیم تا بتوانیم آنها را به عنوان متن توافقنامه جامع مکتوب کنیم. و

وی در خصوص زمان رسیدن به نتیجه خاطرنشان کرد:" آماده هستیم تا سخت کار کنیم تا به سمت جلو حرکت کنیم."

فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای دیدار با وزرای گروه 1+5 و وزیر امور خارجه ایران امروز (شنبه) عازم لوزان، سوئیس، می‌شود.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دیدار در چارچوب مذاکرات هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد.

مذاکرات هسته‌ای لوزان وارد چهارمین روز خود شده است تا دیپلمات‌ها بار دیگر رایزنی و چانه‌زنی‌ها را برای دستیابی به راه‌حل‌هایی درباره چارچوب یک توافق احتمالی و نیز نحوه ادامه مذاکرات، آغاز کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت