ایران انعطاف لازم را به خرج داده؛ نوبت طرف مقابل است

ایران انعطاف لازم را به خرج داده؛ نوبت طرف مقابل است

خبرگزاری تسنیم: رییس‌جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفتگو کرد و در این مکالمه تلفنی آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای و همکاری‌های دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این گفتگو با تبیین مواضع کشورمان درخصوص مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: به روزهای حساسی رسیده‌ایم. ایران انعطاف لازم را درمذاکرات به عمل آورده واکنون نوبت طرف مقابل است که قدمهای نهایی را بردارد.

رییس جمهور کشورمان افزود: برداشته شدن تحریم‌ها نکته اساسی این توافق خواهد بود؛ چراکه هدف اساسی از این توافق ایجاد اعتماد بین دو طرف است.

دکتر روحانی ادامه داد: ما همواره در پی توافق برد ــ برد بوده‌ایم واین به‌نفع همه خواهد بود.

رییس جمهور درخصوص روابط دو کشور نیز با تأکید بر روابط تاریخی و سنتی ایران و آلمان و این ضرورت که کاهش همکاری‌ها در سالهای اخیر در روابط می‌بایست جبران شود، اظهار امیدواری نمود که در شرایط جدید شاهد تحرک مناسب برای همکاری و ارتقای روابط باشیم.

صدراعظم آلمان نیز با تسلیت درگذشت والده گرامی رییس جمهور کشورمان و ضمن اشاره به علاقمندی کشورش به توسعه روابط فی‌مابین و تأیید ضرورت این امر، به موضوع مذاکرات هسته‌ای پرداخت و با اظهار خرسندی از روند مذاکرات و تکامل آن گفت: آلمان پشتیبانی سازنده از این مذاکرات خواهد کرد؛ زیرا ازبین رفتن تردید نسبت به برنامه هسته‌ای ایران به‌نفع همه خواهد بود.

آنگلا مرکل با تأیید نظرات رییس جمهور کشورمان درخصوص تحریم‌ها افزود: ما هم معتقدیم که باید تحریم برداشته شود. ما علاقمندیم در آغاز سال نوی ایرانی، شاهد توافق جامع باشیم و اطمینان می‌دهم که آلمان هم تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد گرفت.

در این مکالمه تلفنی که پس از بازگشت صدراعظم آلمان از فرانسه در پی حادثه سقوط هواپیمای آلمانی صورت گرفته بود، دکتر روحانی مجدداً این حادثه را به ایشان و ملت آلمان تسلیت گفت.

انتهای پیام/.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت