۱۶ هزار حلقه چاه غیرمجاز در حوزه دریاچه ارومیه شناسایی شد

16 هزار حلقه چاه غیرمجاز در حوزه دریاچه ارومیه شناسایی شد

خبرگزاری تسنیم: نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۱۶ هزار ۱۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در حوزه دریاچه وجود دارد، گفت: آبخوان‌های حوزه دریاچه با پیکره دریاچه ارومیه ارتباطی ندارد.

خلیل ساعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز با بیان اینکه در 11 شهرستان حوزه دریاچه ارومیه در استان آذربایجان شرقی،  21 هزار و 71 حلقه چاه مجاز و 16 هزار 110 حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد، اظهار داشت: البته بر اساس ارزیابی‌های ستاد احیا دریاچه ارومیه به جز در دو منطقه تسوج و سلماس در دیگر مناطق آبخوان‌های حوزه دریاچه با پیکره دریاچه ارومیه ارتباطی ندارد.

وی افزود: البته با توجه به اینکه برخی از کارشناسان کشور معتقد هستند که این آبخوان ها بر سطح دریاچه تاثیر گذار است، گروهی مسئله تاثیر آبخوان‌ها بر سطح دریاچه را پیگیری می‌کند.

232 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز نصب شده است

وی در ادامه با بیان اینکه جلوگیری از برداشت بی رویه از چاه‌های مجاز نیز جزو مصوبات ستاد است، گفت: بر این اساس برای هر کدام از پروانه‌های چاه‌های مجاز محدودیت برداشت اعمال می‌شود و در این زمینه 232 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز نصب شده است.

787 حلقه مسدود شده و برای  696 حلقه نیز حکم انسداد صادر شده است

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی در خصوص چاه‌های غیرمجاز نیز با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیرمجاز کار بزرگی است و نیازمند همکاری تنگاتنگ قوه قضائیه و نیروی انتظامی است، گفت: در کل استان 22 هزار و 672 حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 400 حلقه شناسایی و صاحبان چاه‌ها به سازمان قضایی معرفی شده است و همچنین 787 حلقه مسدود شده و برای  696 حلقه نیز حکم انسداد صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تحقق انسداد چاه‌های غیرمجاز  4.8 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی می‌شود.

برای 2 هزار و 230 هکتار از اراضی کشاورزی استان اسناد کشاورزی صادر می‌شود

وی ساماندهی مالکیت و صدور اسناد کشاورزی را یکی دیگر از طرح‌های ستاد عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در استان آذربایجان‌شرقی قبل از تشکیل ستاد عکس‌های هوایی منطقه تهیه شده و نقشه‌های زمینی با اعتبارات دوره گذشته انجام شده و این امر برای 2 هزار و 230 هکتار انجام می‌گیرد.

ساعی گفت: در این زمینه تفاهم نامه مابین نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی امضا شده و 4.4دهم میلیارد تومان نیز اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon