توسعه فضاهای ورزشی در مدارس اولویت وزارت آموزش و پرورش است


توسعه فضاهای ورزشی در مدارس اولویت وزارت آموزش و پرورش است

خبرگزاری تسنیم: معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه فضاهای ورزشی و حیات پویا از اولویت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مهرزاد حمیدی ظهر امروز در حاشیه جشنواره نوجوان سالم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال 94 برنامه‌های متنوعی در حوزه تربیت بدنی و سلامت در مدارس کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: المپیادهای درون مدرسه‌ای با ارزیابی طرح سال گذشته آسیب‌شناسی شده و با اعمال تغییرات لازم به استان‌ها ابلاغ شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ورزش صبحگاهی نیز با همکاری رادیو ورزش از ابتدای مهر در مدارس کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: در حوزه سلامت چند طرح ویژه داریم که امنیت غذایی یکی از این طرح‌ها است و ساماندهی بوفه‌ها و اعلام اقلام ممنوعه از دیگر طرح‌ها است.

حمیدی تاکید کرد: باید تلاش کنیم دانش‌آموزان از غذاهای پرچرب، پرنمک و شیرین دوری باشند و سوسیس و کالباس نیز نباید در مدارس توزیع شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: طرح سلامت دهان و دندان  به عنوان یکی از طرح‌های تحول سلامت در آموزش و پرورش پیش‌بینی شده که با همکاری نزدیک وزارت بهداشت و درمان یونیت‌های ثابت و سیار در مدارس خواهیم داشت تا به معاینه اقماری دانش‌آموزان پرداخته شود.

حمیدی عنوان کرد: متوسط خرابی و یا افتادگی دندان در دانش آموزان 12 سال در ایران 6 دندان است که باید به میانگین جهانی یک دندان برسد و این طرح از قبل از عید در تهران اجرا شده و در استان البرز نیز به‌زودی اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ملزم شدند تا کلینیک‌های دندانپزشکی داشته باشند و با همکاری شرکت‌های بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی در این کلینیک‌ها مشمول بیمه نیز می‌شود.

حمیدی به دیگر فعالیت‌های این معاونت اشاره کرد و گفت: غربالگری‌های شنوایی و بینایی، طرح مدارس مروج سلامت، کمپین ویژه تبلیغات بوفه‌های مدارس برای آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان از دیگر فعالیت‌های ما است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: 3 میلیون و 500 هزار نفر از دانش‌آموزان کشور که شامل یک سوم آنان می‌شوند در المپیادهای ورزشی شرکت کردند که از این میزان 100 هزار نفر گلستانی بوده‌اند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon