۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به استان خراسان شمالی اختصاص یافت

1500 میلیارد ریال اعتبار به استان خراسان شمالی اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم این استان از اعتبار توازن منطقه‌ای یک هزار ۵۲۰ میلیارد ریال است.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد  با اشاره به اینکه قانون هم‌ترازی منطقه‌ای در هیچ‌یک از دولت‌ها به‌درستی اجرایی نشد افزود: مجلس به دولت پیشنهاد داد تا چهار درصد از بودجه کل را به توازن منطقه‌ای اختصاص دهد اما این دولت نیز همچون دولت‌های گذشته، با آن مخالفت کرد و تنها سه درصد از بودجه عمومی به توازن منطقه‌ای داده شد.

وی با بیان اینکه : این رقم در سال گذشته 760 میلیارد ریال بود اظهار داشت: از ابتدای مجلس هفتم، که نمایندگان متقاضی اجرایی شدن قانون هم‌ترازی شدند، هزینه اجرایی شدن آن 50 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده بود اما اکنون‌که بیش از 100 هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده اما بازهم هم‌ترازی محقق نشده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره گلایه معلمان از پایین بودن حقوق و مزایای فرهنگیان با کارکنان سایر دستگاه‌ها گفت: باید در توازن منطقه‌ای و هم‌ترازی حقوق و مزایا، حقوق و مزایای فرهنگیان نیز موردتوجه قرار گیرد.

ثروتی با بیان اینکه توسعه متوازن هنوز در کشور اتفاق نیفتاده است افزود: در این زمینه، ابتدا باید پایه‌ای برای حقوق در سطح کشور برقرار شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon