نخستین جشنواره فرهنگی هنری بینش مطهر در سمنان برگزار می‌شود


نخستین جشنواره فرهنگی هنری بینش مطهر در سمنان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان گفت: به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید علامه مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم نخستین جشنواره فرهنگی هنری بینش مطهر در این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان، امیرعلی عموزاده اظهار داشت: این جشنواره  باهدف آشنایی قشر مؤثر دانش آموز با آثار و اندیشه‌های علامه شهید مرتضی مطهری، ایجاد انگیزه اندیشه ورزی و همراهی فکری با آراء، اندیشه‌ها و منش علمی این استاد شهید، ایجاد جریان فکری و علمی تربیتی از طریق آثار وی و نهادینه کردن قواعد و اصول اندیشیدن منطقی در پرتو آزاداندیشی و تئوری پردازی برگزار می‌شود.

امیرعلی عموزاده افزود: این جشنواره قرار است در سه بخش پیش‌دبستانی و ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار شود.

وی اظهار داشت: در بخش اول دانش آموزان مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی تصاویر مصور شده از داستان رسول اکرم و دو حلقه جمعیت برگرفته از کتاب داستان راستان را رنگ‌آمیزی و برداشت خود را از این داستان نوشته و به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند.

به گفته مدیر مرکز بینش مطهر استان سمنان، در بخش دوم نیز دانش آموزان متقاضی می‌بایست یک متن ادبی جذاب و شیوا (حداقل 50 و حداکثر 100 کلمه )در مقام و منزلت استاد شهید مرتضی مطهری تهیه و ارسال نمایند که این بخش مربوط به دانش آموزان پایه‌های هفتم تا نهم است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش سوم این جشنواره هم دانش آموزان پایه‌های دهم تا دوازدهم محتوای دیجیتال تولید می‌کنند که موضوعات  آن خلاصه کتاب‌های جاذبه و دافعه حضرت علی(ع)، مسئله حجاب و نبرد حق و باطل از آثار شهید مطهری است.

به گفته وی، بررسی دیدگاه شهید مطهری در خصوص رهبری و هدایت نسل جوان،آفات انقلاب اسلامی ، انسان کامل و بررسی ابعاد شخصیتی، علمی و عملی شهید مطهری از دیگر موضوعات انتخاب‌شده برای بخش سوم است که باید  به‌صورت سی دی و دی‌وی‌دی تهیه و پست شود و یا به پست الکترونیکی مرکز بینش مطهر  به آدرس semnan.bm@gmail.com ارسال شود.

به گفته عموزاده، مهلت دریافت آثار در همه بخش‌ها از یکم تا نوزدهم اردیبهشت‌ماه 1394 است و آثار باید به  نشانی دبیرخانه جشنواره در میدان سعدی، روبروی اداره کل زندان‌ها ، پلاک 7/34 مرکز بینش مطهر استان سمنان  ارسال‌شده یا از طریق مدارس جمع‌آوری و به این مرکز ارسال شوند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره با دعوت از برگزیدگان و شرکت‌کنندگان همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، این جشنواره کار مشترکی از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان و مرکز بینش مطهر استان سمنان است که با مشارکت آموزش‌وپرورش شهرستان سمنان و موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon