گفت‌وگوی وزرای خارجه مصر و عربستان درباره اوضاع یمن


گفت‌وگوی وزرای خارجه مصر و عربستان درباره اوضاع یمن

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه مصر که به ریاض سفر کرده است با همتای سعودی خود دیدار و درباره اوضاع منطقه به خصوص عملیات «عاصفه الحزم» (طوفان قاطعیت) در یمن، گفت وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری عربستان (واس) گزارش داد که سامح شکری و سعود الفیصل در نشستی روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و موضوعات دارای اهتمام دو کشور به خصوص اوضاع یمن را بررسی کردند.

سفر وزیر خارجه مصر به عربستان در حالی است که وی قرار است به نیویورک نیز سفر کرده و در کنفرانسی درباره معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای شرکت کند.

شکری قرار است در نیویورک با جان کری همتای آمریکایی خود دیدار و نشست سه جانبه ای بین آنها با ناصر جوده وزیر خارجه اردن برگزار شود.

سفر وزیر خارجه مصر به عربستان در حالی است که مقامات سعودی در تلاش هستند تا مصر را با خود برای حمله زمینی به یمن همراه سازند و این در حالی است که مستشاران نظامی و کارشناسان مصری عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را از گام نهادن در این راه و عملی کردن تصمیم خود برای یورش زمینی به یمن به‌ شدت برحذر داشته‌اند.

مشاوران نظامی مصری به سیسی گفته‌اند در صورت ورود به جنگ زمینی در یمن اشتباه جمال عبدالناصر رئیس جمهوری اسبق مصر را تکرار خواهد کرد که در دهه شصت مرتکب چنین اشتباهی شده بود.

السیسی در این باره گفته است: مصر نمی‌تواند از برادران عرب منطقه خلیج فارس چشم‌پوشی کند از این رو به هر وسیله ممکن در صورت نیاز از آنها حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.

وی در این باره گفته است: برای تأمین امنیت گذرگاه آبی باب المندب از همه چیز مایه می‌گذارد و این گذرگاه امنیت ملی مصر را تشکیل می‌دهد و ارتش مصر در برابر هر تهدیدی که این گذرگاه را تهدید کند خواهد ایستاد.

همزمان با این سخنان رئیس جمهوری مصر نشریه‌های این کشور ضمن اشتباه دانستن این موضع ژنرال عبدالفتاح السیسی اعلام کردند وی در حال مرتکب شدن اشتباهی بزرگ است و به ‌زودی وی با این تصمیم هزاران نظامی و سرباز مصری را با خطر حتمی مرگ رو به ‌رو می ‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت