شاه سعودی دستور مشارکت نیروهای گارد ملی در تجاوز به یمن را صادر کرد


شاه سعودی دستور مشارکت نیروهای گارد ملی در تجاوز به یمن را صادر کرد

خبرگزاری تسنیم: پادشاه عربستان به نیروهای گارد ملی این کشور دستور داد تا در عملیات موسوم به طوفان قاطعیت علیه یمن مشارکت کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، دستور مشارکت نیروهای گارد ملی در تجاوز به یمن را صادر کرد.

شاه سعودی در این دستور از نیروهای گارد ملی این کشور خواسته تا در عملیات موسوم به طوفان قاطعیت علیه یمن مشارکت کنند.

این خبر در حالی منتشر می شود که این نیروها تحت فرمان شاهزاده متعب بن عبدالله هستند و شایسه این بود که متعب چنین دستوری را به نیروهای تحت فرمان خود بدهد اما همان گونه که در خبرها نیز آمده است شاهزاده متعب بن عبدالله از همان ابتدا با این تجاوز عربستان سعودی به یمن مخالف بوده است از این رو به همین منظور پادشاه عربستان خود ناگزیر به صدور فرمان در این رابطه شده است.

سلمان بن عبدالعزیز در حالی این دستور را داده که شورای همکاری خلیج فارس با آتش بس در یمن که امروز زمزمه‌های آن شنیده شد مخالفت کرده است.

عبدالله المعلمی سفیر سعودی در آمریکا نیز در پایان نشست 40 دقیقه‌ای نمایندگان کشورهای شورای همکاری خلیج توقف تجاوزگری علیه یمن را به تحقق یک سری شروط منوط کرد و مدعی شد: ما همگی خواهان پایان سریع عملیات جنگی هستیم اما یک سری شروطی برای رسیدن به آن وجود دارد. این همان شروطی است که قطعنامه هفته گذشته شورای امنیت خواهان اجرای آن است.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن و به بهانه بازگرداندن مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به ریاض، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند. بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از آغاز تجاوز عربستان به یمن بیش از2500 از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده‌اند. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده است و بر اساس اعلام دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل از آغاز عملیات طوفان قاطعیت بیش از 150 هزار یمنی آواره شدند.

جنایات آل سعود علیه مردم یمن در حالی تداوم دارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته با تصویب قطعنامه 2216 درباره یمن ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، مجوز تداوم این جنایات را داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت