اجرای طرح تحول سلامت یک انقلاب در وزارت بهداشت و درمان است


اجرای طرح تحول سلامت یک انقلاب در وزارت بهداشت و درمان است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه کاشان گفت: اجرای طرح تحول سلامت در سیستم جمهوری اسلامی ایران،کاری بزرگ به عنوان کشور جهان سوم و در حال توسعه یک حرکت انحصاری و منحصر به فرد در خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه علو م پزشکی،  معاونین و روسای بیمارستان‌ها و  روسای شبکه بهداشت و درمان تحت پوشش این دانشگاه در 2 شهرستان کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: آماده نبودن مقدمات، بودجه، امکانات، ابزار و منابع انسانی دراجرای این طرح کاری سخت برای مجموعه وزارت بهداشت به ویژه در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بود که بایستی از هیئت دو لت و  وزیر بهداشت و درمان تقدیر کرد.

وی افزود: اجرای طرح تحول سلامت در سیستم جمهوری اسلامی ایران، کاری بزرگ به عنوان کشور جهان سوم و در حال توسعه یک حرکت انحصاری و منحصر به فرد در خاورمیانه است.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه فشارهای سنگینی بر متولیان این امر در مسیر اجرای طرح به ویژه روسای بیمارستان ها بوده، افزود: تحمل فشارها با توجه به رضایتمندی و خوشحالی مردم و پشت سر گذاشتن آن تا اجرای این طرح تکمیل شدن آن را حتمی کرد.

وی بیان کرد: مقوله سلامت از نگاه توحیدی در نظام اسلامی در ابعاد سلامت جسمی، روحی، فکری، اخلاقی و رفتاری است و انسان بایستی مظهر سلامت در جامعه اسلامی و بشری باشد.

آیت الله نمازی با اشاره به وظیفه سخت وزارت بهداشت با توجه به ابزار سلامتی که در دست نهادها و اشخاص و جایگاه های مختلف و متعددی است، تصریح کرد: مساله پیشگیری به عنوان یک اصل و عملکرد در این مراحل تولید تا مصرف بایستی لحاظ شود تا مشکلات و بیماری ها ایجاد نشود.

وی افزود: برخورد مناسب، خوش رفتاری و گشاده رویی پزشک با بیمار را در کمک به درمان بیمار و بهبود وضع روحی بیماران مهم بوده وارتباط عاطفی پزشک با بیمار را کمک موثری در درمان بیمار است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon