دستگیری عامل هتک حیثیت شهروند گیلانی در فضای مجازی


دستگیری عامل هتک حیثیت شهروند گیلانی در فضای مجازی

خبرگزاری تسنیم: دستگیری عامل هتک حیثیت شهروند گیلانی در فضای مجازی و دستگیری سارق حرفه‌ای در فومن از مهمترین اخبار امروز پلیس گیلان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس گیلان، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه عامل هتک حیثیت شهروند گیلانی در فضای مجازی که نامزد سابق پسرش بود، شناسایی و دستگیر شد، اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی مبنی بر منتسب نمودن اعمال خلاف واقع علیه وی در شبکه اجتماعی غیرمجاز‌، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

ایرج محمدخانی افزود: با پیگیری‌های فنی و پلیسی، کارآگاهان پلیس فتا عامل هتک حیثیت شاکیه را در شبکه اجتماعی غیر مجاز که خانمی 24 ساله و نامزد سابق پسرش بود، شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی وی را در رشت دستگیر نمایند.

وی تصریح کرد: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده از متهم، وی به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه خود را از این کار انتقام گرفتن از پسر شاکیه عنوان کرد که جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شد.

رئیس پلیس فتای گیلان تصریح کرد: طبق ماده 18 فصل پنجم قانون جرایم رایانه ای ـ هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت ، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم  می‌شود.

 محمدخانی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  یا ایمیل این پلیس به آدرس Gfata@police.ir گزارش کنند.

دستگیری سارق سیم برق با10 فقره سرقت در" فومن"

سارق سابقه دار با 10 فقره سرقت سیم برق در شهرستان فومن استان گیلان دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در شهرستان فومن با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده های مطروحه به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرهاد فلاح‌کریمی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت با تجمیع اطلاعات بدست آمده از صحنه های جرم و با مطالعه دقیق و بررسی تمامی مستندات موجود به سارق سابقه داری  مشکوک شده و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر کردند.

وی  با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به 10 فقره سرقت سیم برق در شهرستان فومن اعتراف کرد بیان داشت: سارق معتاد و بیکار بوده و به جهت تامین هزینه های مصرف مواد مخدر و مخارج روزانه خود اقدام به سرقت های خرد در سطح شهرستان می‌کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد از شهروندان گیلانی خواست: در صورت مشاهده هرگونه تردد و پرسه زنی افراد مشکوک که احتمال انجام سرقت و یا هرگونه جرمی توسط آنان متصور می باشد، مراتب را به شماره 110 یا 130 گزارش کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon